Gå til innhold

Trist...

Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg så for meg et verk på 5 bind. Mursteiner.

Ja...

Den kan jo hete:

''Min "kamp"''

Gjest SMIRnøff
Skrevet

"Smirs kamp". Det blir tittelen.

Husk at det egentlig ikke er noen kamp, det må være hermetegn, hehehee :-)

Skrevet

Ja...

Den kan jo hete:

''Min "kamp"''

Smirs kamp. Del 1.

Begynnelsen:

Jeg ligger i senga, og har ikke lyst til å stå opp. Jeg har ingen grunn til å stå opp. Hvorfor skal jeg stå opp? Livet føles meningsløst. På gulvet ligger tomme brusflasker og støver ned. Et svakt lys fra sprekken mellom gardinene treffer klokken på veggen. Den viser kvart på tolv. I mitt liv er det alltid natt...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Smirs kamp. Del 1.

Begynnelsen:

Jeg ligger i senga, og har ikke lyst til å stå opp. Jeg har ingen grunn til å stå opp. Hvorfor skal jeg stå opp? Livet føles meningsløst. På gulvet ligger tomme brusflasker og støver ned. Et svakt lys fra sprekken mellom gardinene treffer klokken på veggen. Den viser kvart på tolv. I mitt liv er det alltid natt...

Bra skrevet, da... :-)

Skrevet

Når jeg tenker på selvmord nå føler jeg en slags "rus"... føler at det hadde vært en løsning...

Eller kanskje det heller er det å skrive om det her inne som gir meg en rus. Det er vel noe jeg må spørre meg selv om.

Skjønner ikke hvorfor folk hater meg og ikke vil ha noe med meg å gjøre. Det er kanskje jeg som isolerer meg og skyver folk unna - ikke vet jeg.

Jeg tror ikke folk hater deg generelt sett. Men om du gjør noe av det samme i RL som du periodevis gjør her på dol, så vekker du nok en del irritasjon og oppgitthet.

Det kan være fristende å drømme seg bort i selvmordstanker, men de hjelper deg ikke til å mestre den hverdagen du har fremover.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Smirs kamp. Del 1.

Begynnelsen:

Men jeg vil heller lage en diktsamling, ingen roman.

''

Erkjennelsen av å bare være til

Ikke leve

Er som en indre kamp - det er min kamp!

Når kan jeg gi slipp?

På tingene

Som aldri var der

Jeg vil ikke mer

''

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tror ikke folk hater deg generelt sett. Men om du gjør noe av det samme i RL som du periodevis gjør her på dol, så vekker du nok en del irritasjon og oppgitthet.

Det kan være fristende å drømme seg bort i selvmordstanker, men de hjelper deg ikke til å mestre den hverdagen du har fremover.

Hva er det jeg gjør her da, som vekker irritasjon og oppgitthet?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kan du sette presise ord på det?

Har blitt en floskel dette, som jeg selv er med på.

Skrevet

Kan du sette presise ord på det?

Har blitt en floskel dette, som jeg selv er med på.

Jeg synes det er mer konstruktivt om du selv forsøker å formulere hva det er du ofte gjør her inne som vekker negative reaksjoner. Hvis du selv forsøker å formulere det, så skal jeg gi deg en tilbakemelding på om det stemmer overens med min opplevelse.

Skrevet

Det gir jo mening.

Bare i hovedinnlegget har du nok til en hel blues. Flytt litt om på det bare, og finn på et passende refreng, så har du den vettu.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg synes det er mer konstruktivt om du selv forsøker å formulere hva det er du ofte gjør her inne som vekker negative reaksjoner. Hvis du selv forsøker å formulere det, så skal jeg gi deg en tilbakemelding på om det stemmer overens med min opplevelse.

Det er ikke noe poeng i å si noe. Dere vil ikke høre uansett.

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å si noe. Dere vil ikke høre uansett.

Nå begynner du igjen. Vi hører på det du sier når du ikke utagerer.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nå begynner du igjen. Vi hører på det du sier når du ikke utagerer.

"Utagerer".

Dere behandler meg jo som en liten drittunge.

Skrevet

"Utagerer".

Dere behandler meg jo som en liten drittunge.

Jeg mener at jeg gjør det motsatte. Jeg forventer av deg at du har noe å fare med, at du kan delta i meningsfylte samtaler om vesentlige ting.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg mener at jeg gjør det motsatte. Jeg forventer av deg at du har noe å fare med, at du kan delta i meningsfylte samtaler om vesentlige ting.

Du er flink til å vri på ting - jeg sier mye fornuftig, men det er desverre mest plass for pissprat på dette forumet, av den delen som regnes som "seriøs". Når jeg derimot går ut med personlige ting, blir jeg møtt som en liten drittunge.

Nei, jeg skjønner ikke hvordan jeg har blitt så hektet på dette. Skadelig er det i alle fall.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du er flink til å vri på ting - jeg sier mye fornuftig, men det er desverre mest plass for pissprat på dette forumet, av den delen som regnes som "seriøs". Når jeg derimot går ut med personlige ting, blir jeg møtt som en liten drittunge.

Nei, jeg skjønner ikke hvordan jeg har blitt så hektet på dette. Skadelig er det i alle fall.

''Når jeg derimot går ut med personlige ting, blir jeg møtt som en liten drittunge''

Kanskje du blir møtt på en annen måte hvis du retter fokouset vekk fra deg selv litt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Når jeg derimot går ut med personlige ting, blir jeg møtt som en liten drittunge''

Kanskje du blir møtt på en annen måte hvis du retter fokouset vekk fra deg selv litt.

Ja, det burde jeg sannelig holde for meg selv.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, det burde jeg sannelig holde for meg selv.

En god del av det ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...