Gå til innhold

NHD: om planlagt innleggelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hva tenker du om planlagte innleggelser?

2. Er det vanlig at man får følge den faste behandleren i tilfelle, når man blir lagt inn for å jobbe med et vanskelig tema? Som man ikke har taklet ved vanlig poliklinisk? Kommer denne behandleren til innleggelsesstedet eller drar man dit?

3. Er det da vanlig med de samme 45 min en gang i uken eller intensiveres dette? Eller er det flere som involveres?

4. Hvor lenge varer normalt en planlagt innleggelse når man skal arbeide med et traume?

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

S: Meget positivt.

2. Er det vanlig at man får følge den faste behandleren i tilfelle, når man blir lagt inn for å jobbe med et vanskelig tema? Som man ikke har taklet ved vanlig poliklinisk? Kommer denne behandleren til innleggelsesstedet eller drar man dit?

S: Det er vanlig at innleggelsesstedet har sine egne behandlere. På enkelte avdelinger/DPS praktiseres samme behandler. Om innleggelsen er planlagt, bør også dette høre til planleggingen.

3. Er det da vanlig med de samme 45 min en gang i uken eller intensiveres dette? Eller er det flere som involveres?

S: Vanligvis er det hyppigere samtaler. Miljøkontakten er ofte med i timen. Det er denne som skal følge deg opp mellom samtalene.

4. Hvor lenge varer normalt en planlagt innleggelse når man skal arbeide med et traume?

S: Flere uker. Varigheten er en selvsagt sak som inngår i det planlagte.

Skrevet

S: Meget positivt.

S: Det er vanlig at innleggelsesstedet har sine egne behandlere. På enkelte avdelinger/DPS praktiseres samme behandler. Om innleggelsen er planlagt, bør også dette høre til planleggingen.

S: Vanligvis er det hyppigere samtaler. Miljøkontakten er ofte med i timen. Det er denne som skal følge deg opp mellom samtalene.

S: Flere uker. Varigheten er en selvsagt sak som inngår i det planlagte.

Tusen takk for svar.

Jeg er usikker på om dette er riktig for mitt vedkommende, men det er blitt forespeilet dette.

Jeg reagerer sterkt på å ta opp et vanskelig tema og har ved en tidligere anledning prøvd planlagt innleggelse for å bearbeide dette. Det ble avbrutt da jeg reagerte for sterkt og det førte til alvorlig selvskading, og de turde ikke fortsette.

Er nå i ferd med å prøve på nytt med ny behandler men sliter allerede med reaksjoner.

Det er likevel funnet ut (og jeg er enig) at jeg trenger å gå gjennom dette for å komme videre, fordi jeg uansett ikke kommer videre på den måten jeg har prøvd til nå.

Hva tenker du? Har du noen tanker om hvordan få dette best til?

Mvh

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg er usikker på om dette er riktig for mitt vedkommende, men det er blitt forespeilet dette.

Jeg reagerer sterkt på å ta opp et vanskelig tema og har ved en tidligere anledning prøvd planlagt innleggelse for å bearbeide dette. Det ble avbrutt da jeg reagerte for sterkt og det førte til alvorlig selvskading, og de turde ikke fortsette.

Er nå i ferd med å prøve på nytt med ny behandler men sliter allerede med reaksjoner.

Det er likevel funnet ut (og jeg er enig) at jeg trenger å gå gjennom dette for å komme videre, fordi jeg uansett ikke kommer videre på den måten jeg har prøvd til nå.

Mvh

''Er nå i ferd med å prøve på nytt med ny behandler men sliter allerede med reaksjoner.

''

Har du fortalt din behandler om reaksjonene du får i etterkant?

Skrevet

''Er nå i ferd med å prøve på nytt med ny behandler men sliter allerede med reaksjoner.

''

Har du fortalt din behandler om reaksjonene du får i etterkant?

Ja, hun er klar over det og er den som har nevnt planlagt innleggelse.

Skrevet

Ja, hun er klar over det og er den som har nevnt planlagt innleggelse.

Høres ut som en god løsning :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for svar.

Mvh

Jeg har flere ganger vært med på et slikt opplegg, og det har stort sett vært vellykket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...