Gå til innhold

Å knuse andres hjerter

Anbefalte innlegg

Gjest sorgfult
Skrevet

I dag så jeg en mor hennes voksne sønn på vei inn til samme restaurant som jeg skulle på. Jeg antar i hvert fall at det var mor og sønn. Jeg kom gående bak de og mens vi gikk opp trappen så gikk moren bak sønnen, og da jeg kom i raskere tempo enn de så gikk moren til side slik at jeg kunne gå forbi.

Og til slutt kom jeg opp før de, og var den som først møtte kelneren.

Og hele episoden føltes plutselig forferdelig fordi jeg følte at jeg ødela trappeturen og selve ankomsten til restauranten for en mor og hennes sønn som kanskje hadde gledet seg til å gå ut å spise sammen. Så nå sitter jeg bare og gråter pga det, og tenker på de. Jeg dannet meg et slags bilde av de som litt ulykkelige, at moren kanskje var skilt, og at hennes sønn slet litt med seg selv. Og kanskje jeg gjorde ting verre. Kanskje de har dårlig råd også, og ikke er så ofte ute og spiser.

De hadde sikkert sett frem til å ha det koselig, også er det første som skjer at jeg kommer og ødelegger.

Dette høres sikkert dumt, men hvorfor er jeg sånn? Det er ikke første gangen for å si det sånn.

Gjest sorgfult
Skrevet

Jeg burde bare gått rolig bak, da hadde dette aldri skjedd. Eller kanskje de hadde blitt stresset likevel at en gikk bak de.

Jeg skulle kanskje ikke ha vært der i det hele tatt!

Skrevet

sånn er jeg og. Men jeg tror nok, du kan føle deg trygg på att de normale mennesker knapt registrerer slike ting...

Jeg trodde før dette var overdreven empati, men det var vistnok ikke det, ifølge NHD:

Gjest sorgfult
Skrevet

ps. jeg tok ikke med'sen i går kveld da, kan det slå inn så raskt hvis man ikke tar en dose?

Gjest sorgfult
Skrevet

sånn er jeg og. Men jeg tror nok, du kan føle deg trygg på att de normale mennesker knapt registrerer slike ting...

Jeg trodde før dette var overdreven empati, men det var vistnok ikke det, ifølge NHD:

Hva er det da da? Jeg fikk ødelagt dagen en gang da jeg tok siste baguetten foran enn annen som også ville ha den.

Skrevet

Ta tablettene dine, og så håper jeg at du har en god psykolog el.l som du kan snakke om disse tingene med. Du har garantert ikke ødelagt dagen for disse menneskene!

Gjest sorgfult
Skrevet

Ta tablettene dine, og så håper jeg at du har en god psykolog el.l som du kan snakke om disse tingene med. Du har garantert ikke ødelagt dagen for disse menneskene!

Det kan jo hende! Kanskje de har slitt og at det ikke skal mye til før de blir såret eller kommer på vonde ting?

Skrevet

Det kan jo hende! Kanskje de har slitt og at det ikke skal mye til før de blir såret eller kommer på vonde ting?

Slapp av! Du har ikke ødelagt noe for noen bare fordi du gikk forbi dem opp trappa!

Skrevet

Hei!

Det er den reneste galskap å la fantasien ta slik overhånd.

Det burde du slutte med.

Hva i alle dager skulle jeg da tenkt som virkelig sier og gjør ting man ikke bør, det går likevel bra, stort sett bryr ikke mennesker seg, ikke lenge i vertfall, de har da mer og viktigere ting å tenke på. De legger ikke merke til deg, så sov godt, slikt må du rett og slette nekte deg selv å tenke,

Ta deg en joggetur hvis du får slike merkelige tanker en annen gang.

Jeg tok en skogstur i dag, 3 1/2 time, alt av vansker forsvant da.

Jeg vet ikke hvor mange sopparter jeg nå har liggende på kjøkkenbenken.

Skrevet

Jeg burde bare gått rolig bak, da hadde dette aldri skjedd. Eller kanskje de hadde blitt stresset likevel at en gikk bak de.

Jeg skulle kanskje ikke ha vært der i det hele tatt!

Hei!

man bør ikke gå rolig bak mennesker som står i rulletrappene, man skal gå og venstre side skal være fri.

Pga av total stagnasjon og at mennesker har misforstått rullebrett på flyplassen så måtte jeg rett og slett gå på utsiden av disse da jeg sist var i Spania.

Jeg kom fortere frem med små barn når jeg gikk ved siden av. på brettet stod mennesker og man skulle nesten tror de hadde aversjoner mot å bruke benene, jeg syns det er rart, glad det er et sted ved siden av, jeg liker å bli ferdig med ting, komme frem, komme hjem.

Skrevet

Er din kveld ødelagt om noen går forbi deg i en trapp?

Skrevet

Hei!

ja det er bare helt utrolig, jeg fikk meg virkelig en tanke mer i hodet, sånt er bare utrolig, lurer på hav sånt kan være?

Gjest sorgfult
Skrevet

Nei, om det hadde skjedd meg så hadde jeg ikke brydd meg. Det slo meg at jeg ble på en måte så glad i de. Det vil si, jeg tenkte på at de har det vondt, også virket de så snille, så jeg fikk lyst til å bli kjent med de og hjelpe de. Ikke at jeg kunne bidratt så mye men. Tror alt dette laget en rar mix av følelser.

Er jeg helt følelsesmessig på styr?

Gjest sorgfult
Skrevet

Hei!

ja det er bare helt utrolig, jeg fikk meg virkelig en tanke mer i hodet, sånt er bare utrolig, lurer på hav sånt kan være?

Aner ikke. Kanskje jeg er schizofren som føler at jeg kan føle hvordan andre har det?

Gjest sorgfult
Skrevet

Hei!

Det er den reneste galskap å la fantasien ta slik overhånd.

Det burde du slutte med.

Hva i alle dager skulle jeg da tenkt som virkelig sier og gjør ting man ikke bør, det går likevel bra, stort sett bryr ikke mennesker seg, ikke lenge i vertfall, de har da mer og viktigere ting å tenke på. De legger ikke merke til deg, så sov godt, slikt må du rett og slette nekte deg selv å tenke,

Ta deg en joggetur hvis du får slike merkelige tanker en annen gang.

Jeg tok en skogstur i dag, 3 1/2 time, alt av vansker forsvant da.

Jeg vet ikke hvor mange sopparter jeg nå har liggende på kjøkkenbenken.

Om ikke galskap så i hvert fall slitsomt!

Men det begynner å gå over nå, helt til jeg leste innlegget mitt igjen, da kom følelsene tilbake, hehe. Huff, jeg føler meg litt dum.

Gjest sorgfult
Skrevet

Hei!

man bør ikke gå rolig bak mennesker som står i rulletrappene, man skal gå og venstre side skal være fri.

Pga av total stagnasjon og at mennesker har misforstått rullebrett på flyplassen så måtte jeg rett og slett gå på utsiden av disse da jeg sist var i Spania.

Jeg kom fortere frem med små barn når jeg gikk ved siden av. på brettet stod mennesker og man skulle nesten tror de hadde aversjoner mot å bruke benene, jeg syns det er rart, glad det er et sted ved siden av, jeg liker å bli ferdig med ting, komme frem, komme hjem.

Ja, det er irriterende når folk ikke har lært seg sånt. Folk i Norge er lite flink til å stå på høyre side også. Også kan ikke nordmenn å stå i kø.

Skrevet

I så fall er det ikke din skyld! Du har ikke gjort noe galt. Og du trengte mat du også.

Skrevet

Aner ikke. Kanskje jeg er schizofren som føler at jeg kan føle hvordan andre har det?

Hei!

Ja noe sånt, huff det kan ikke være lett i vertfall...

Skrevet

Om ikke galskap så i hvert fall slitsomt!

Men det begynner å gå over nå, helt til jeg leste innlegget mitt igjen, da kom følelsene tilbake, hehe. Huff, jeg føler meg litt dum.

Hei!

Ja det er umulig for meg å forstå, men jeg håper du får hjelp til å etablere en reell livsoppfattelse, slik at du i vertfall ikke går og tenker ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Alt godt :)

Skrevet

Ja, det er irriterende når folk ikke har lært seg sånt. Folk i Norge er lite flink til å stå på høyre side også. Også kan ikke nordmenn å stå i kø.

Hei!

Det med kø har du rett i, det hender jeg ikke kommer frem til disken, eller at dette tar merkelig lang tid fordi andre går foran meg og det ofte uten at jeg oppfatter dette.

men min mann oppfatter det og min mor blir kraftig irritert, ikke på de som sniker, men på meg som slipper andre foran? men jeg gjør da ikke det, jeg står bare i kø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...