Gjest GA Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Noen som har vært med ungene på MR-undersøkelse? Jentungen skal scannes på tirsdag. Noe man bør tenke på på forhånd? Jeg har vært gjennom det sjøl en gang, så jeg kan jo forklare henne hva som skjer, og vi har kikket litt på YouTube. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hvilken del av jenta skal scannes? da vår 9-10 åring scannet kneet var det ingen sak og det var nok med den infoen hun fikk der. Gutten scannet hodet da han var ca 9 år, da ble han lagt i narkose. Jeg har selv scannet skuldrene og syntes det var både klaustrofobisk og ekkelt. Noen steder får man ta med egne cder å høre på. Det kan jo være et godt tips. Også snakke om det å ligge helt stille, at man uansett hører litt lyd, ha behagelige klær uten dill dall på osv. Hvor lenge det vil ta osv. Lykke til, uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hvilken del av jenta skal scannes? da vår 9-10 åring scannet kneet var det ingen sak og det var nok med den infoen hun fikk der. Gutten scannet hodet da han var ca 9 år, da ble han lagt i narkose. Jeg har selv scannet skuldrene og syntes det var både klaustrofobisk og ekkelt. Noen steder får man ta med egne cder å høre på. Det kan jo være et godt tips. Også snakke om det å ligge helt stille, at man uansett hører litt lyd, ha behagelige klær uten dill dall på osv. Hvor lenge det vil ta osv. Lykke til, uansett :-) Hun skal ta av hodet. Har ikke hørt noe om narkose, men det kan jo hende de skal det. Jeg har også tatt av skulderen, og synes det var greit selv om det var trangt og bråkete. Får foreldre være med ved siden av, og får ungene se bildene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hun skal ta av hodet. Har ikke hørt noe om narkose, men det kan jo hende de skal det. Jeg har også tatt av skulderen, og synes det var greit selv om det var trangt og bråkete. Får foreldre være med ved siden av, og får ungene se bildene? Fikk være med inn med jenta, men ikke med han som var i narkose. Senere har vi sittet ute i gangen, men det gjelder jenta som har blitt nokså erfaren med MR etterhvert.... Bilder har vi aldri sett, det har vel noe med at de ikke blir analysert umiddelbart. Nei, da er det noe anna med røntgen LOL 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Fikk være med inn med jenta, men ikke med han som var i narkose. Senere har vi sittet ute i gangen, men det gjelder jenta som har blitt nokså erfaren med MR etterhvert.... Bilder har vi aldri sett, det har vel noe med at de ikke blir analysert umiddelbart. Nei, da er det noe anna med røntgen LOL På røntgen fikk vi se bilde etterpå, det syntes jentungen var kult. Grunnen til at jeg lurte på det var at på YouTube-snutten vi så fikk ungen et innrammet bilde med "My Brain" etterpå. -nesten litt ekkelt... Ungen er generelt skeptisk til fremmede, særlig i hvit frakk så jeg er litt spent på om hun får full panikk. Nå har hun og pappa'n lekt "MR-undersøkelse" med en stor pappeske og da holdt hun på å knise seg ihjel men det blir vel annerledes når det blir alvor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hun skal ta av hodet. Har ikke hørt noe om narkose, men det kan jo hende de skal det. Jeg har også tatt av skulderen, og synes det var greit selv om det var trangt og bråkete. Får foreldre være med ved siden av, og får ungene se bildene? Jeg er usikker på om foreldrene får være inne i rommet ved MR, men jeg har fått være med under CT. Tror hun skal være våken når de tar bilder av hodet, det pleier visstnok å være en fordel mht bildenes kvalitet. Men nå uttaler jeg meg egentlig om ting jeg har lite greie på; hadde primært lyst til å ønske dere lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg er usikker på om foreldrene får være inne i rommet ved MR, men jeg har fått være med under CT. Tror hun skal være våken når de tar bilder av hodet, det pleier visstnok å være en fordel mht bildenes kvalitet. Men nå uttaler jeg meg egentlig om ting jeg har lite greie på; hadde primært lyst til å ønske dere lykke til:-) takk for lykkeønskninger. Regner i grunnen ikke med at de finner noe skummelt, men det er jo greit å utelukke da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Min sønn var ca. 9 år da han var til MR av hodet. Pappaen og jeg var begge med inn, og fikk holde ham på leggen. Vi måtte legge igjen alt av metall (belter, lommebok, nøkler) i en låsbar boks på utsiden av MR-rommet. Det gikk veldig greit. Jeg hadde på forhånd lest at det skulle være veldig mye bråk, og syntes faktisk ikke lyden var så høy som jeg fryktet. Gutten fikk på seg øreklokker. Hele undersøkelsen tok ca. 20 minutter tilsammen. Han som tok bildene snakket i en mikrofon, med lyd ut i høyttalere i rommet, og i øreklokkene til gutten. Der informerte han underveis om hva han gjorde, og ca. hvor lang tid det var igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ser at du spør om dere får se bildene. Vi fikk ikke se bilder mens vi var der, men så ett bilde hos legen ved en senere anledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 På St. Olav foretrekker de å legge barn under 10 år i narkose før MR. Vår mellomste var nesten 10 da hun tok sine MR-scanninger. Første gangen gikk det kjempefint, og hun lå helt rolig. Andre gangen gikk det ikke fullt så bra. Hun slet med å ligge helt rolig, og bildene ble ikke så bra som de kunne blitt. Til info gjaldt dette MR av mage/bekken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.