Gå til innhold

Vil dette gå seg til?

Anbefalte innlegg

Gjest plageånden
Skrevet

Jeg sluttet på medisiner for noen uker siden, orfiril og antidepressiva. Bruker nå kun trilafon.

Jeg er nå syk. Kroppen kjennes helt utslitt og jeg har ingen tiltakslyst i det hele tatt. Opplevde også noe "trist" for en tid siden som ikke gjør situasjonen bedre. Hadde en moderat til mild depresjon før dette skjedde. Når jeg nå tok en madrs-test på nettet skårer jeg 37. Da tok jeg det laveste som kunne passe meg.

Er dette en slags "etterreaksjon" etter medisinseponering? Vil det gå seg hvis jeg bare tar tiden til hjelp?

Jeg føler meg veldig fysisk syk, forferdelig sliten, panikk og store psykiske smerter. Kan en depresjon kjennes sånn?

Skrevet

Det funker sjeldent å kutte ut AD, jeg snakker av erfaring, hos meg og hos familiemedlem. Ting går fort i kjelleren, økt angst o.l.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det går seg til. Du trenger mer enn Trilafon.

MADRS, om den er korrekt utfylt, viser en alvorlig depresjon.

Gjest plageånden
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det går seg til. Du trenger mer enn Trilafon.

MADRS, om den er korrekt utfylt, viser en alvorlig depresjon.

Jeg tror madrs heller er for lav enn for høy. Jeg blir veldig svingende med kun trilafon og AD. Orfiril ble jeg feit av.

Er det farlig å gå slik ubehandlet ? Jeg er bipolar. Føler jeg mestrer det å ha en depresjon da jeg er ganske vant med dette fra jeg var ganske ung, men det har jo vært perioder hvor det har vært farlig...Har ikke kommet dit enda ihvertfall, håper jo at det skal bedre seg, men dette er kanskje lykketenkning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...