Gå til innhold

Blandet episode -bipolar

Gjest hilsen en som ikke vet en dritt om dette her

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en som ikke vet en dritt om dette her
Skrevet

Hei! Lurer på om det kan kalles en blandet episode når en samtidig er deppa og gira?

Lurer på om jeg kan ha det nå, og det er en slitsom tilstand. :-(

Har hatt det slik flere ganger før også. I ungdommen gjorde det seg blant annet utslag i at jeg med vilje dreit meg ut ovenfor mange intetanende personer. Jeg var rett og slett gira og i veldig godt humør samtidig som jeg hadde en stor sorgklump inni meg. Jeg kunne rope ut flaue ting om meg selv i byen når jeg var sammen med venner. Jeg syntes dette var utrolig festlig og lo, samtidig som jeg følte sorg ved å såre meg selv med det og få mer vondt i sjela av det. Kanskje det er mer et maschosistisk trekk det at en på en måte får en slags tilfredsstillelse av å gjøre seg selv vondt (selvsagt ikke seksuelt) ? Tanken bak var: "Dette fortjener jeg."

Kan det kalles for en blandet episode? Opptrer blandet episode kun ved Bp 1 eller også ved Bp 2?

Skrevet

både bipolar 1 og 2 kan ha blandet episode, noen sier at det er vanligst at hypomaniene ved bipolar 2 er av en blandet karakter

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kan kalles blandet episode, og det kan en ha bde ved BP1 og BP2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...