Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Mange av barna med spesifikke språkvansker strever en god del med tilpasningen. Jeg tror ikke det hjelper å tre fagfolk nedover hodene på dem, det meste må løses i hverdagen hjemme uansett. ok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvis dette skjedde da søsteren var nokså nyfødt, var vel broren bare 4 1/2 år. Jeg ville ikke hengt meg for mye opp i det. Moren skriver da også følgende: ''Han sier nå at han aldri skal gjøre det igjen, så han husker det og synes det var helt forferdelig.'' Datteren min har fortalt at hun eksperimenterte litt med lillebroren i sin tid, for å se hva som skjedde hvis hun f.eks. holdt noe foran ansiktet hans. Men hun lot ham få puste fritt når han begynte å fekte med armene. Hun var 8 1/2 år og ikke det minste frustrert. Dette er nå 12 år siden, og begge lever fremdeles. ''Datteren min har fortalt at hun eksperimenterte litt med lillebroren i sin tid, for å se hva som skjedde hvis hun f.eks. holdt noe foran ansiktet hans. Men hun lot ham få puste fritt når han begynte å fekte med armene. '' Endelig noe som overgår mitt forslag som seksåring om å putte lillebror i do! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjalusi er vanskelig Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 ''Datteren min har fortalt at hun eksperimenterte litt med lillebroren i sin tid, for å se hva som skjedde hvis hun f.eks. holdt noe foran ansiktet hans. Men hun lot ham få puste fritt når han begynte å fekte med armene. '' Endelig noe som overgår mitt forslag som seksåring om å putte lillebror i do! Venninna til datteren min ville kaste lillebroren sin ut av vinduet. I tillegg fortalte hun at om hun fikk en guttebaby selv som voksen skulle hun gjøre det samme med den - fikk hun jentebaby var det greit. Hun var 6 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 ''Datteren min har fortalt at hun eksperimenterte litt med lillebroren i sin tid, for å se hva som skjedde hvis hun f.eks. holdt noe foran ansiktet hans. Men hun lot ham få puste fritt når han begynte å fekte med armene. '' Endelig noe som overgår mitt forslag som seksåring om å putte lillebror i do! Jeg antydet i sin tid at søppelsjakten ville være en mulighet dersom min mors mage inneholdt en lillebror. Men siden det kom en søster slik jeg hadde bestilt, var det ingen reell fare. Jeg var nesten 5 år og forsto egentlig godt at man måtte ta det man fikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg antydet i sin tid at søppelsjakten ville være en mulighet dersom min mors mage inneholdt en lillebror. Men siden det kom en søster slik jeg hadde bestilt, var det ingen reell fare. Jeg var nesten 5 år og forsto egentlig godt at man måtte ta det man fikk. Jeg har fortrengt episoden hvor jeg foreslo å kaste ham i do, men har til stadighet fått høre det av familien ;-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 ''Datteren min har fortalt at hun eksperimenterte litt med lillebroren i sin tid, for å se hva som skjedde hvis hun f.eks. holdt noe foran ansiktet hans. Men hun lot ham få puste fritt når han begynte å fekte med armene. '' Endelig noe som overgår mitt forslag som seksåring om å putte lillebror i do! Min tre (nesten fire) år gamle søster kastet vår felles babysøster ned trappen i bærebagen, trakk en pose over hodet hennes, puttet ting i munnen hennes osv... I dag er vi voksne alle tre og lever i beste velgående, men hun taklet overhodet ikke å bli storesøster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Min tre (nesten fire) år gamle søster kastet vår felles babysøster ned trappen i bærebagen, trakk en pose over hodet hennes, puttet ting i munnen hennes osv... I dag er vi voksne alle tre og lever i beste velgående, men hun taklet overhodet ikke å bli storesøster. Ut fra alle historiene som dukker opp, ser det ut til at nitty-gritty kan ta det helt med ro. Jeg har ingen lignende historie, men jeg husker sønnen min (da var han 8 år) sa da han besøkte meg på sykehuset etter at den yngste var født:- Putt henne inn i buret (kuvøsa) igjen da, så stikker vi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut fra alle historiene som dukker opp, ser det ut til at nitty-gritty kan ta det helt med ro. Jeg har ingen lignende historie, men jeg husker sønnen min (da var han 8 år) sa da han besøkte meg på sykehuset etter at den yngste var født:- Putt henne inn i buret (kuvøsa) igjen da, så stikker vi! Hahaha! "Vegard kan godt gå inn igjen i magen din", fikk venninnen min høre av datteren sin, da nyhetens interesse for lillebroren begynte å blekne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Min tre (nesten fire) år gamle søster kastet vår felles babysøster ned trappen i bærebagen, trakk en pose over hodet hennes, puttet ting i munnen hennes osv... I dag er vi voksne alle tre og lever i beste velgående, men hun taklet overhodet ikke å bli storesøster. ''Min tre (nesten fire) år gamle søster kastet vår felles babysøster ned trappen i bærebagen, trakk en pose over hodet hennes, puttet ting i munnen hennes osv... '' Whow! Tipper hun har fått høre historier om dette i ulike sammenhenger...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 100 % student Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Han sier lite og samtaler fører ikke fram til hverken løsning eller forklaring. Jeg kan jo si litt om hvordan dagene ser ut: Morgen: Ungene spiser frokost sammen mens jeg lager lunsjpakker. Eldste blir fulgt til skolen, som oftest av pappaen. Dagtid: Jeg er sammen med minste og gjør husarbeid. Når hun sover studerer jeg. Ettermiddag: Eldste blir hentet på skolen. Ungene spiser sammen, deretter går vi ofte ut eller gjør noe annet sammen. Jeg lager middag, da gjør eldste lekser - om han har det. Hvis ikke får han sitte ved dataen eller se TV sammen med lillesøster. Kveld: Pappa kommer hjem fra jobb. Spiser middag sammen, jeg rydder og tar oppvask mens pappa legger lillesøster. Deretter spiller vi spill og leser sammen med guttungen. Han legger seg. Etter leggetid: Mer studering for oss voksne. Minst ett par timer. I helgene har vi som oftest god tid og koser oss hjemme. Er alltid tilgjengelig, vi har aldri barnevakt og ingen av oss går ut og drikker eller lignende. Det hender en sjelden gang, like før en innlevering, at en eller begge av oss må gjøre litt studering på dagtid. Så jeg vet jammen ikke hvordan jeg skal få mer tid til han, men jeg skal spørre han om det er et ønske han har. Hvordan kan denne studeringen din være 120 % ? Høres mer ut som 20 % kanskje.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan kan denne studeringen din være 120 % ? Høres mer ut som 20 % kanskje.. Jeg får kun A og B og studerer på universitetsnivå - tar 37,5 poeng dette semesteret. Så jeg er nok ganske smart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Takker for alle svar. Jeg har ikke overskudd til å svare alle i disse tider, men jeg tenker over alt som har blitt sagt og håper på bedre tider snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan kan denne studeringen din være 120 % ? Høres mer ut som 20 % kanskje.. ''Hvordan kan denne studeringen din være 120 % ? Høres mer ut som 20 % kanskje..'' Sannsynligvis målt i forhold til studieprogresjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ut fra alle historiene som dukker opp, ser det ut til at nitty-gritty kan ta det helt med ro. Jeg har ingen lignende historie, men jeg husker sønnen min (da var han 8 år) sa da han besøkte meg på sykehuset etter at den yngste var født:- Putt henne inn i buret (kuvøsa) igjen da, så stikker vi! ''men jeg husker sønnen min (da var han 8 år) sa da han besøkte meg på sykehuset etter at den yngste var født:- Putt henne inn i buret (kuvøsa) igjen da, så stikker vi!'' Synes han også hadde et godt forslag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Takker for alle svar. Jeg har ikke overskudd til å svare alle i disse tider, men jeg tenker over alt som har blitt sagt og håper på bedre tider snart. Håper at dere får en bedre periode snart. Har ingen kloke råd, men ville si at jeg håper på det for alle sin skyld allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liza i London Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 jeg har jo fulgt litt med når det gjelder gutten din og synes at skolesituasjonen høres ille ut! Jeg vet jo hva som forventes av dem. Men, vet du om det finnes Tier2 på det lokale CAMHS? Det er jo et lavterskeltilbud med svært kort ventetid. Med all den utredningen han allerede har er det gode muligheter for at de kan sørge for å "fremtrylle" en bevilgning for assistent i skolesituasjonen. Pengene finnes - ofte godt gjemt. Men tier 2 - og 3 har andre muligheter enn de dere så langt har vært i kontakt med. (Dvs så vidt som jeg har forstått utfra det du tidligere har skrevet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 jeg har jo fulgt litt med når det gjelder gutten din og synes at skolesituasjonen høres ille ut! Jeg vet jo hva som forventes av dem. Men, vet du om det finnes Tier2 på det lokale CAMHS? Det er jo et lavterskeltilbud med svært kort ventetid. Med all den utredningen han allerede har er det gode muligheter for at de kan sørge for å "fremtrylle" en bevilgning for assistent i skolesituasjonen. Pengene finnes - ofte godt gjemt. Men tier 2 - og 3 har andre muligheter enn de dere så langt har vært i kontakt med. (Dvs så vidt som jeg har forstått utfra det du tidligere har skrevet) ''Men, vet du om det finnes Tier2 på det lokale CAMHS? Det er jo et lavterskeltilbud med svært kort ventetid.'' Faller han inn under dette? De eneste vi har kontakt med er språkavdelingen ved det lokale sykehuset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hahaha! "Vegard kan godt gå inn igjen i magen din", fikk venninnen min høre av datteren sin, da nyhetens interesse for lillebroren begynte å blekne. *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 ''men jeg husker sønnen min (da var han 8 år) sa da han besøkte meg på sykehuset etter at den yngste var født:- Putt henne inn i buret (kuvøsa) igjen da, så stikker vi!'' Synes han også hadde et godt forslag :-) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 jeg har jo fulgt litt med når det gjelder gutten din og synes at skolesituasjonen høres ille ut! Jeg vet jo hva som forventes av dem. Men, vet du om det finnes Tier2 på det lokale CAMHS? Det er jo et lavterskeltilbud med svært kort ventetid. Med all den utredningen han allerede har er det gode muligheter for at de kan sørge for å "fremtrylle" en bevilgning for assistent i skolesituasjonen. Pengene finnes - ofte godt gjemt. Men tier 2 - og 3 har andre muligheter enn de dere så langt har vært i kontakt med. (Dvs så vidt som jeg har forstått utfra det du tidligere har skrevet) Jeg blir alltid så glad når du kommer innom i disse trådene, Liza. Håper forøvrig at du har det bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.