Gå til innhold

Manglende kunnskap

Anbefalte innlegg

Gjest Spørssmål
Skrevet

Hvorfor er det slik at behandlere stort sett har veldig lite kunnskap om pedofili og har noen av de samme fordommene som folk generelt? Skulle tro at leger og psykologer visste litt mer enn å tro på alle mytene? Greit nok at de lærer å kjenne meg etter hvert, men det hadde vært greit å slippe å høre de samme mytene gang på gang.

Er det et lite prioritert tema i utdannelsen?

Gjest pointless
Skrevet

Etter min mening kan pedofili sidestilles med zoofili. Begge deler handler om seksuelle fantasier og lyster på noen som ikke kan samtykke. Partene (den pedofile og objektet) er således ikke likeverdige parter i et forhold. Objektet (barnet eller dyret) vil derfor alltid være et offer.

Hvem vil akseptere og godta slike personer?

Er vel på tide at du får det inn i pappen nå?

Gjest Spørssmål
Skrevet

Du bekrefter bare mytene og fordommene og babler om overgrep mens innlegget handlet om pedofili.

Gjest Spørssmål
Skrevet

Etter min mening kan pedofili sidestilles med zoofili. Begge deler handler om seksuelle fantasier og lyster på noen som ikke kan samtykke. Partene (den pedofile og objektet) er således ikke likeverdige parter i et forhold. Objektet (barnet eller dyret) vil derfor alltid være et offer.

Hvem vil akseptere og godta slike personer?

Er vel på tide at du får det inn i pappen nå?

Svaret jeg skrev skulle egentlig legges til her.

Gjest pointless
Skrevet

Du bekrefter bare mytene og fordommene og babler om overgrep mens innlegget handlet om pedofili.

Å, gjør jeg? Jeg nevner de syke fantasiene en pedofil (eller en zoofil) har. Jeg har jo lest før her at du ikke er en overgriper, men det forandrer ikke mitt syn på din perverse legning.

Fordommer? Javel, si gjerne det. Jeg skammer meg iallefall ikke over det i denne saken.

Gjest Spørssmål
Skrevet

Å, gjør jeg? Jeg nevner de syke fantasiene en pedofil (eller en zoofil) har. Jeg har jo lest før her at du ikke er en overgriper, men det forandrer ikke mitt syn på din perverse legning.

Fordommer? Javel, si gjerne det. Jeg skammer meg iallefall ikke over det i denne saken.

Ingen velger hva de skal være tiltrukket av og man bedømmer ikke folk ut ifra det.

Skrevet

Selv aner jeg ikke hva slags myter som finnes ang pedofili...

Gjest Spørssmål
Skrevet

Selv aner jeg ikke hva slags myter som finnes ang pedofili...

Vel, mytene er utrolig mange. Som f.eks. at mange ikke vet at det ikke er selv-valgt å være det. Og at mange tror det er umulig å kontrollere følelsene. At man mangler empati eller har andre bestemte personlighetstrekk. Pedofili sier ingenting om personligheten. Og at mange tror det dreier seg om gamle menn, men det starter vanligvis i puberteten. Kunne nevnt så mye.

Gjest pointless
Skrevet

Ingen velger hva de skal være tiltrukket av og man bedømmer ikke folk ut ifra det.

''Ingen velger hva de skal være tiltrukket av og man bedømmer ikke folk ut ifra det.''

Jo, jeg bedømmer folk utifra det.

Gjest Spørssmål
Skrevet

''Ingen velger hva de skal være tiltrukket av og man bedømmer ikke folk ut ifra det.''

Jo, jeg bedømmer folk utifra det.

OK, vi andre bedømmer folk etter om de er greie mot andre og bryr seg om andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...