Gå til innhold

Nedfor, tiltaksløs, ingenting å bruke tiden på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært psyk ganske lenge. Som de fleste vet går dette utover det sosiale. Nå lenger har jeg ikke mange venner igjen grunnet sykdommen.

Hele ender med at jeg blir sittende hjemme, ikke har noen krefter. Det er en ond sirkel og vil jo bare bli verre av det.

Går turer hver dag, trener til tider, men det hele er så ensomt.

Kunne jo ha vært i fengel og det hadde ikke vært noen forskjell.

Får medisiner mot dette, men det er vel feil å bruke medisiner til å dope meg ned fordi jeg ikke har noe å ta meg til.

Skrevet

Medisiner skal jo være til hjelp. Hvis du ikke føler at det endrer eller bedrer situasjonen din så er det kanskje ikke så mye vits å ta dem. Men kan jo hende du blir mer deprimert av å ikke da dem som fører til at mulighetene til aktiviteter blir mindre.

Kanskje lurt å prøve seg litt fram i hva som funker best for deg, med eller uten medisiner.

Men skjønner veldig godt ensomheten din. Etter lang tids sykdom, isolasjon og lite nettvekt kan man nok miste mye av gnisten og ikke greie å delta sosialt. Du kan enten ta tak i noen av de kreftene du enda har for å oppsøke noe sosialt som støttekontakt, mental helse osv, et kor eller noe...... men noen greier jo å få til et liv selv om man er mye alene, men tror man skal være veldig sær hvis man greier å leve det i total ensomhet.

Håper du ikke gir opp. Jeg er forsåvidt i samme situasjon som deg, men har ihvertfall et støtteapparat rundt meg, selv om de ikke kan erstatte ordentlig venner. Men det hjelper litt ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...