Gå til innhold

NHD bp2

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/maniskdepressiv.php

''Noen kan svinge raskere, og svært raske svingninger kan innebære at man skifter flere ganger i løpet av en uke, og hos noen få faktisk i løpet av et døgn.''

Du har alltid skrevet at svingninger i løpet av dagen tyder på eupf, men her står det jo at det også forekommer ved bp.

Kan det være på grunn av den bipolare diagnosen, jeg har hatt en del slike raske svingninger i løpet av en dag?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som jeg har skrevet mange ggr før: Alle spørsmål som inneholder "kan", må besvares med ja.

Ultraultra rapid cykling finnes, men det er meget sjelden.

Det er vanligvis eupf, men eupf har også mange andre symptomer. Om det kun er stemningssvingninger, kan det være BP.

Skrevet

Som jeg har skrevet mange ggr før: Alle spørsmål som inneholder "kan", må besvares med ja.

Ultraultra rapid cykling finnes, men det er meget sjelden.

Det er vanligvis eupf, men eupf har også mange andre symptomer. Om det kun er stemningssvingninger, kan det være BP.

Jeg vet ikke om jeg har andre symtomer på eupf.

Episodene med de raske svingningene kan være at jeg står opp på morgenen. Deprimert og ønsker ikke å leve lenger, for så etter noen timer oppleve å være lykkelig uten å forstå hvorfor jeg var så nedfor tidligere på dagen. Det var en periode jeg hadde det slik hele dagene, men det er sjeldnere nå. Begynte med lamictal når jeg hadde det slik og ble bedre.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har andre symtomer på eupf.

Episodene med de raske svingningene kan være at jeg står opp på morgenen. Deprimert og ønsker ikke å leve lenger, for så etter noen timer oppleve å være lykkelig uten å forstå hvorfor jeg var så nedfor tidligere på dagen. Det var en periode jeg hadde det slik hele dagene, men det er sjeldnere nå. Begynte med lamictal når jeg hadde det slik og ble bedre.

Dette oppfatter ikke jeg som raske svingninger, men som typisk døgnvariasjon.

Skrevet

Dette oppfatter ikke jeg som raske svingninger, men som typisk døgnvariasjon.

Mener du at det er døgnvariasjoner som alle har?

Skrevet

Mener du at det er døgnvariasjoner som alle har?

Klassisk døgnvariasjon der en er verst om morgenen/tidlig formiddag og bedre ut over dagen, er typisk for depresjon - særlig bipolar depresjon.

Skrevet

Klassisk døgnvariasjon der en er verst om morgenen/tidlig formiddag og bedre ut over dagen, er typisk for depresjon - særlig bipolar depresjon.

Ok. Takk for svar. Jeg visste ikke at en kunne føle seg lykkelig i en periode med depresjon.

Skrevet

Når det var på sitt verste følte jeg at jeg levde i en berg og dalbane som aldri ville ta slutt. Ble veldig sliten av å ha det slik.

Skrevet

Ok. Takk for svar. Jeg visste ikke at en kunne føle seg lykkelig i en periode med depresjon.

Når jeg har vært deprimert er det svært sjelden at jeg ikke har øyeblikk på dagen hvor ting blir lysere. Som regel er det veldig slitsomt fra morgenen av, men jeg lysner litt opp utover dagen. Jeg har bipolar 2.

Skrevet

Når jeg har vært deprimert er det svært sjelden at jeg ikke har øyeblikk på dagen hvor ting blir lysere. Som regel er det veldig slitsomt fra morgenen av, men jeg lysner litt opp utover dagen. Jeg har bipolar 2.

Har du det som en berg og dalbane? Når jeg nærmer meg toppen føler jeg bare at snart stuper det ned igjen. Slitsomt og forvirrende å ha det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...