Gå til innhold

Kan man trene seg opp til å bli mindre nervøs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med nervøsitet. Det nytter ikke med mer medisiner siden dosetten er full med bla psykosemedisiner. Trodde egentlig psykosemedisinen skulle hjelpe for nervøsitet, men det gjør de ikke på meg (?) Går på zyprexa.

Føler jeg ikke kan delta på noe sosialt lenger. Jeg vet jeg gjør mye rart når jeg blir slik, - geier ikke snakke, finner ikke ordene, føles som jeg begynner å bli dement fordi jeg ikke greier å fullføre setninger. Noe jeg som regel greier når jeg er sammen med nær famlie.

Folk ser rart på meg, og jeg er nesten sikker på at de merker det.

Kan man trene seg opp til å bli mindre nervøs? Det er nemlig veldig forskjellig fra dag til dag. Når nervene virkelig tar meg føles det som ordforådet mitt er som et barns. Men andre dager kan jeg føle at jeg mestrer sosiale sitasjoner.

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Jeg tror at med de rette hjelpemidler så kan en trene på å ikke være så nervøs. Er selv veldig nervøs av meg, og jeg strever hele tiden for å ikke vise barn og omverdenen hvordan det egentlig står til. hadde jeg hatt hjelp til det, så hadde det kanskje gått ennå bedre....

Skrevet

Man kan jo trene på å ikke ta seg selv så høytidelig? Le av seg selv og tenke at andre sikkert også dummer seg ut noen ganger?

Men jeg skjønner hva du mener. Har enkelte dager selv hvor jeg føler meg "lobotomert".

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg tror at med de rette hjelpemidler så kan en trene på å ikke være så nervøs. Er selv veldig nervøs av meg, og jeg strever hele tiden for å ikke vise barn og omverdenen hvordan det egentlig står til. hadde jeg hatt hjelp til det, så hadde det kanskje gått ennå bedre....

For noen år siden tålte jeg ikke nyttårsraketter.Jeg skvatt så jeg ble helt nervøs.Skvatt av hver bidige rakett.Nå ca 5 år etter reagerer jeg nesten ikke.Jeg sover 7-10 timer i døgnet og har brukt Citalopram 20 mg.Nå bruker jeg zoloft 100 mg.Den siste er endar bedre,våkner uthvilt kl 10.Jeg bor på landet og sover ganske godt.Får man medisiner mot søvnvansker er mye hjulpet.

Man blir aldri frisk uten minst 5-6 timer semmenhengende søvn.

Når jeg må opp kl 4 for å tisse,sovner jeg med en gang igjen og står opp i 11 tida.Kl 3-11 passer best for meg.Er man uføretrygdet er livet litt lettere,man kan sove akkurat når man selv vil.

Sovner ofte kl 10 selv om jeg våkner av meg selv,våkner neste gang kl 11-11.30 da står jeg opp.

Lykke til "Nøtteskall"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...