Gå til innhold

Sprekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far kom med to bokser lettøl til meg her forleden. Jeg vurderte å kaste dem, men beholdt dem i kjøleskapet. I dag drakk jeg begge to etter en vaskesjau. Jeg føler meg påvirket. Jeg skal fremdeles gå på AA møte på fredag. Dette er farlig. Har lyst til å kjøpe en sixpack men skal la være. Jeg skal vaske badet, støvsuge, gjøre masse før klokken slår de magiske åtte.

Er jeg utpå igjen? Skal forresten til psykiateren min i morgen og da blir dette hovedtema. Dette blir også hovedtema hos psykologen min.

Føler jeg har hatt godt av totalt avhold.

Skrevet

Hmmm. Det er da jeg som bestemmer. Jeg har egenvilje

Skrevet

Du må ikke ha så mye som en boks øl i kjøleskapet, lettøl eller vanlig øl. Kutt ut alt som heter øl.

Skrevet

''Det er da jeg som bestemmer. Jeg har egenvilje'' Det har du helt rett i :) Vær imidlertid snill med deg selv og utsett deg ikke for fristelser. Det er ikke lurt å ha øl i kjøleskapet, alkoholholdig eller ikke. Men i kveld kan du klappe deg selv på skuldra - DU vant :)

Skrevet

''Det er da jeg som bestemmer. Jeg har egenvilje'' Det har du helt rett i :) Vær imidlertid snill med deg selv og utsett deg ikke for fristelser. Det er ikke lurt å ha øl i kjøleskapet, alkoholholdig eller ikke. Men i kveld kan du klappe deg selv på skuldra - DU vant :)

Takk! Jeg skal si badet ble rent! Nå har jeg dusjet og sitter her med en god varm kopp te. Deilig. Jeg skal betale regninger i kveld. Det skal bli godt. Lenge siden jeg har hatt såpass med penger at jeg kunne gjøre det.

Ha en riktig god aften!

Skrevet

Takk! Jeg skal si badet ble rent! Nå har jeg dusjet og sitter her med en god varm kopp te. Deilig. Jeg skal betale regninger i kveld. Det skal bli godt. Lenge siden jeg har hatt såpass med penger at jeg kunne gjøre det.

Ha en riktig god aften!

Takk det samme :)

Skrevet

Det som er farlig er når "sprekkene" blir ok og en gjenganger. "Alle" har sprekker, det viktige er å fortsette i samme sporet slik du har gjort.

Skrevet

Ha en riktig god aften!

Hei Gondor,

Vær stolt over at det gikk såpass godt! Og si til din far at han aldri skal komme med øl igjen, men at han er velkommen uten.

Husk hvor mye du har klart, og husk at du får mer og mer stryke til å stå imot. Fristelser og "drittdager" kommer nok, men jo lengre du har latt være å drikke, jo lettere er det å huske på at dette kan du jo! Du trenger ikke drikke - selv om det er en drittdag.

Og flott med regningene - skal vedde på at det føltes godt!

Med vennlig hilsen

Gjest trooghåp
Skrevet

Hei Gondor,

Vær stolt over at det gikk såpass godt! Og si til din far at han aldri skal komme med øl igjen, men at han er velkommen uten.

Husk hvor mye du har klart, og husk at du får mer og mer stryke til å stå imot. Fristelser og "drittdager" kommer nok, men jo lengre du har latt være å drikke, jo lettere er det å huske på at dette kan du jo! Du trenger ikke drikke - selv om det er en drittdag.

Og flott med regningene - skal vedde på at det føltes godt!

Med vennlig hilsen

dette klarer du:o) mannen min drakk tett i 35 år og klarte til slutt å søke hjelp.han har vært edru i 11 år nå ! fortell faren din og venner at du ikke vil ha alkohol i huset, men at alle kan være hjertelig velkommen til kaffekos/kake!

lykke til

Skrevet

dette klarer du:o) mannen min drakk tett i 35 år og klarte til slutt å søke hjelp.han har vært edru i 11 år nå ! fortell faren din og venner at du ikke vil ha alkohol i huset, men at alle kan være hjertelig velkommen til kaffekos/kake!

lykke til

Hei,

Du feilpostet under mitt innlegg, så Gondor kan ikke se innlegget ditt under "Svar til meg".

Med vennlig hilsen

Gjest trooghåp
Skrevet

hei gondor.

sendte deg ett svar,lengre ned.som kom feil til sør!

håper du leser det og lykke til videre.

Gjest trooghåp
Skrevet

Hei,

Du feilpostet under mitt innlegg, så Gondor kan ikke se innlegget ditt under "Svar til meg".

Med vennlig hilsen

takk skal du ha Sør:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...