Gjest obstipatio Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Har en 3 åring som nylig har sluttet med bleier på dagtid, det virker som hun snart er klar for å slutte om natta og da hun ber om å få gå på do også etter at hun har fått på kveldsbleia om natta og når hun våkner, og bleien er stort sett tørr... MEN.... bæsje - det gjør hun altså ikke på do. Hun begynte med pottetrening og ville kun gå på potta nå i sommer, doen var visst veldig skummel, selv med krakk og doring, der nekta hun å gå.... men så snudde hun plutselig, nå vil hun KUN på do og nekter å gå på potte. Da hun gikk på potte hendte det noen ganger hun bæsjet på den. Men nå har hun altså begynt på do og er kjempeflink til å si fra når hun må på do, ja hun klarer til og med å tisse uten doring om jeg holder henne, en stor lettelse for oss når vi skal besøke folk eller på kjøpesenter. Hvordan får jeg henne til å bæsje på do? Jeg har lokket med belønning, fortalt hvor morsomt det er å høre når bæsjen plasker i do og hvordan den ser ut osv og hun virker veldig ivrig på det, men så blir det med det... gjemmer seg vekk - og der har hun bæsjet i trusa. Hun hater å bli vaska der nede etter et uhell, men likevel så får jeg henne altså ikke til å bæsje i do. Har prøvd å ikke mase mer og heller fortelle hvor mye bedre det er på do... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Har ingen andre råd enn belønning og TID. Trenger ikke ta så veldig mye tid, men hun ønsker nok å klare det, og om hun omfatter "masingen" som press kan det hele bare ta enda lengre tid. Hadde et lignende problem med et av våre barn, men det løste seg heldigvis ganske fort - og da særlig hjulpet av klistremerkeskjema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Bæsjer hun til nogenlunde samme tid på døgnet? I så fall kan du jo prøve å være litt i forkant, og sette henne på do når det nærmer seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.