Gå til innhold

Bekymret for babyen min

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har en liten gutt som nå er nesten 6 uker gammel.Har hele tiden bekymret meg for at han kan være syk. Grunnene er at jeg synest at han virker slapp,han har sovet veldig mye ca 20-22t i døgnet og sovner ofte ved brystet. han har "våknet" litt mer til den siste uken,men likevel har jeg den følelsen av at han er slapp. er det at han ofte virker lys våken for så å plutselig sovne igjen,sover noen ganger bare noen minutt også våken igjen,kan dette være noen form for anfall? han har blitt sjekket av mange leger,nyfødtundersøkelse,fastlege,barnelege på volvat og på 6 ukers kontroll,der syntes riktignok turnuslegen som var der at han virket litt slapp(pga han sov,og ikke reagerte da han undersøkte hofter),han syntes og det varn noe med pusten hans. men legen, som er lege ved helsestasjonen og min fastlege mente alt var fint. det har også alle de andre legene sagt. var og på legevakten med han pga hissig utslett på ørene for noen dager siden,han syntes også han virket litt slapp,men han mente det var pga at han var litt plaget av utslettet. jeg fikk han til å ta en crp som han sa var normal. det jeg bekymrer meg mest for er infeksjon og hjertefeil.er det andre ting disse "symptomene" kan tyde på? han har ikke feber,og føler ofte jeg får blikkontakt,og har fått noen smil. han vegde 3040g ved fødsel(10 dager før termin) og på 6 ukers kontroll (var da nesten 5 uker) vegde han 4905g,så han har hett fin vektøkning. spm er tror du dette kan være noe alvorlig? og hva bør jeg gjøre videre? fastlegen vil ikke henvise,kan jeg få en privat lege til å henvise til barneklinikk? det er vanskelig å forklare helt konkret hvorfor jeg bekymrer meg,men er det at jeg føler han er litt slapp,blir fort trøtt/sliten,er ofte svett/klam..,spessielt hvis han skriker,spiser,ligger på fanget vårt. blir veldig sliten av disse bekymringene. tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma til env

Har du fått din mor til å se på han? Eller svigermor? Minner han om deg eller faren eller noen av deres søsken da de var små? Eller på noen av sine søskenbarn? Tenker at det KAN jo være genetisk normalt, og/eller at han bare er rolig og sover mye? Barn er forskjellige.

Håper alt er bra med han og at du finner roen. Sover du nok? Fort gjort å bli bekymret og lulle seg inn i bekymringer og usikkerhet om en er sliten. MEN det kan jo være at ens magefølelse er riktig og at andre bagatelliserer ens bekymringer fordi de tenker at det er du som bekymrer deg unødig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er utrolig forskjellige... Noen sover ekstremt mye når de ikke er eldre enn din baby, mens andre er såpass mye våken at man bekymrer seg andre veien ;)

Husker jeg gleda meg til å få ut babyen fordi jeg var lei av å bekymre meg over hvordan den hadde det i magen ;) Det jeg ikke ante var at bekymringene ble enda større etter at babyen ble født ;)

Jeg tror kanskje jeg ville slått meg til ro med at alt var i orden siden du har fått sjekket ham såpass godt ut - og heller sett ting an i de neste ukene/mnd... Slik du beskriver ham kan det jo virke som han er innenfor normalen slik jeg ser det...

Det som ville bekymra meg var om han ikke fikk i seg mat og la på seg. Et av mine barn sovna omtrent med det samme hun ble lagt til brystet, så jeg måtte vekke henne opp hele tiden for å minne henne på å suge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...