Mrs. Wallace Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 ''Jeg mener at slike ting kommer av seg selv, men masing, slik som trådstarter snakker om, gjør hele situasjonen vanskeligere. Men vi har hver vår måte å gjøre ting på, så jeg sier ikke at jeg har rett. Jeg vet bare hva som funket og ikke funket på mine barn.'' For _noen_barn_ kommer dette av seg selv. Begge dine er slik. Andre eier ikke interesse for å gjøre det selv og synes det er så bekvemt at andre gjør det for dem. Og det blir verre, ikke bedre med årene. Akkurat som når barn skal slutte med bleier. Trådstarters beskrivelse av sin sønn tyder på at han er av typen man er ille tvunget å stille krav til på dette området. mvh ''Trådstarters beskrivelse av sin sønn tyder på at han er av typen man er ille tvunget å stille krav til på dette området.'' Akkurat som min sønn. Han går i sjette klasse, og jeg tipper at han hadde vært sjeleglad om jeg hadde kledd på ham fremdeles. Men han har altså gjort det selv siden han gikk i bhg - etter mye øving, krav og påtrykk. For ordens skyld er han veldig selvstendig på andre ting, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Begge mine kler seg selv og vi har aldri stresset med det. Jeg mener at slike ting kommer av seg selv, men masing, slik som trådstarter snakker om, gjør hele situasjonen vanskeligere. Men vi har hver vår måte å gjøre ting på, så jeg sier ikke at jeg har rett. Jeg vet bare hva som funket og ikke funket på mine barn. Det er ikke alltid det kommer av seg selv, nei. Mine to barn har kledd på seg selv fra de var bittesmå, mens niesa mi sto helt passiv og kikket ut i verden og skravlet om feer og troll og forventet å bli kledd på i "årevis". Mora hennes og jeg er tette søstre og har tilnærmet lik oppdragelse av ungene, men denne her var bare helt fullstendig ulik mine unger. -hun gadd nesten ikke spise selv heller, kunne sikkert blitt matet fremdeles, enda nå er hun skolejente 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 ''Trådstarters beskrivelse av sin sønn tyder på at han er av typen man er ille tvunget å stille krav til på dette området.'' Akkurat som min sønn. Han går i sjette klasse, og jeg tipper at han hadde vært sjeleglad om jeg hadde kledd på ham fremdeles. Men han har altså gjort det selv siden han gikk i bhg - etter mye øving, krav og påtrykk. For ordens skyld er han veldig selvstendig på andre ting, altså. Enkelt ville latt mora kle på seg til kona overtok om de fikk anledning til det. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er ikke alltid det kommer av seg selv, nei. Mine to barn har kledd på seg selv fra de var bittesmå, mens niesa mi sto helt passiv og kikket ut i verden og skravlet om feer og troll og forventet å bli kledd på i "årevis". Mora hennes og jeg er tette søstre og har tilnærmet lik oppdragelse av ungene, men denne her var bare helt fullstendig ulik mine unger. -hun gadd nesten ikke spise selv heller, kunne sikkert blitt matet fremdeles, enda nå er hun skolejente ''hun gadd nesten ikke spise selv heller, kunne sikkert blitt matet fremdeles, enda nå er hun skolejente'' *hehe* Høres ut som Snuppa mi det der. ) Hun fikk litt ekstraservice til hun var ganske stor og nå er hun en nydelig jente på 11 år, fornuftig og god, flink og snill og kler på seg selv og hun er myyyye flinkere med klær enn det jeg er! ) Vi har litt å jobbe med på matfronten, hun er veldig kresen, men det går seg vel til med alderen det også - broren som er to år eldre har i alle fall blitt mye bedre de siste to årene. ) Tanta var ganske så lik sin niese som barn og som voksen spiser hun det aller meste. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg synes laban ga det et godt svar. Jeg ville heller satse på "lek"/"konkurranse" enn å se på det som en kamp som må kjempes. Pysjtrikset hadde neppet funket for mitt barn. Dessuten synes jeg det er greit å ta ting litt gradvis. Hvis du ved lek/konkurranse osv som beskrevet i tråden får "lurt" på han noen plagg, men ikke alle, er det ok. Strømpebukser kan være seige greier, og kanskje ikke det man begynner å tvinge et uvillig barn til å ta på seg først. ''Strømpebukser kan være seige greier, og kanskje ikke det man begynner å tvinge et uvillig barn til å ta på seg først.'' Tiltredes. Annen hvert plagg med og uten assistanse kan også funke godt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Vi har hatt akkurat samme problem her. Vi fikk tips i barnhagen om å si f.eks.: "Jeg vet du klarerå ta av deg buksene selv. Nå går jeg ut op kjøkkenet og rydder av bordet, og så kan du ta av deg buksene imens." Det hjelper. (Hvem liker at det en gjør overvåkes?) Ikke at det har løst alle problemer, men litt er bedre enn ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.