Gå til innhold

nhd..hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest valg 2011
Skrevet

Men hun tok resepten min og sa "den må jeg ha".

Om de ikke er istand til å skaffe medisinene dine innen du trenger dem, kan du kreve å få resepten tilbake og si du drar til et annet apotek. Dette har jeg gjort her, og dette har ikke vært et problem.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du fortsetter med samme dose. Det aller viktigste er at du ikke vingler. At du har en bedre dag i dag, skjyldes med stor sannsynlighet at du har tatt medisin regelmessig og i store nok doser.

2. Du holder fast på at din medisin i hovedsak og i det lange løp skal være den typen du og legen din har valgt.

3. Om du må ta et kopipreparat i noen dager i påvente av den riktige varianten, vil det neppe ha noen negativ effekt.

Lykke til :-)

Skrevet

1. Du fortsetter med samme dose. Det aller viktigste er at du ikke vingler. At du har en bedre dag i dag, skjyldes med stor sannsynlighet at du har tatt medisin regelmessig og i store nok doser.

2. Du holder fast på at din medisin i hovedsak og i det lange løp skal være den typen du og legen din har valgt.

3. Om du må ta et kopipreparat i noen dager i påvente av den riktige varianten, vil det neppe ha noen negativ effekt.

Lykke til :-)

Takk :)

Får hente kopivarianten i morgen da.

Skrevet

Når det gjelder seroquel depot, har jeg aldri opplevd at det har tatt under to uker før de har greid å få tak i dem. Ikke fordi apoteket er vanskelig, men fordi depotene (ser dere ironien?) er veldig slunkne på det preparatet.

Første gang fikk jeg nesten fullstendig kulavippen der jeg gikk og ventet, og det endte med at jeg kjørte 6 mil for å få tak i dem da det viste seg å være et apotek som hadde EN pakke igjen. men siden da har jeg konsekvent levert inn resepten en måned før jeg har gått tom, og da har jeg sluppet det presset.

Bare et tips hvis depottablettene funker - da lønner det seg pr i dag å være tidlig ute. Lykke til.

Skrevet

Når det gjelder seroquel depot, har jeg aldri opplevd at det har tatt under to uker før de har greid å få tak i dem. Ikke fordi apoteket er vanskelig, men fordi depotene (ser dere ironien?) er veldig slunkne på det preparatet.

Første gang fikk jeg nesten fullstendig kulavippen der jeg gikk og ventet, og det endte med at jeg kjørte 6 mil for å få tak i dem da det viste seg å være et apotek som hadde EN pakke igjen. men siden da har jeg konsekvent levert inn resepten en måned før jeg har gått tom, og da har jeg sluppet det presset.

Bare et tips hvis depottablettene funker - da lønner det seg pr i dag å være tidlig ute. Lykke til.

Takk for nyttige opplysninger :)

Skrevet

Ringte apoteket i dag, og vet du hva?

De hadde en pk quetiapin actavis liggende som var min, merkelig at de ikke sa det i går til sambo. Så nå har jeg nok til jeg får seroquel depot, de kommer ikke før neste uke og koster 900 spenn sa hun. Dyrt det, hun skulle ringe legen slik at jeg kunne få på blå resept. Q.actavis kommer til å gå ut av markedet sa hun. Å jeg er glad jeg er bedre nå, hurra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...