Gå til innhold

Er dette egentlig en depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest valg 2011
Skrevet

Begynner å lure på om jeg egentlig er deprimert? Jeg er jo så fysisk syk hele tiden. Kvalm, veldig sliten, dårlig matlyst (spyr snart av denne maten), kraftløs og veldig lite tiltakslyst. Mangler motor. Kan sove og sove, blir aldri uthvilt liksom.

Det eneste som minner om psykisk sykdom er denne helvetes panikken. Ellers kan jeg tro at alt er fysisk? Jeg begynner å bli redd for at det er noe alvorlig galt med meg?

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Kan godt være depresjon. Kvalme kan ha psykisk årsak, vet jeg av erfaring. Men det skader vel ikke å ta noen prøver hos legen?`Kan være du har lavt stoffskifte og`.

Gjest valg 2011
Skrevet

Kan godt være depresjon. Kvalme kan ha psykisk årsak, vet jeg av erfaring. Men det skader vel ikke å ta noen prøver hos legen?`Kan være du har lavt stoffskifte og`.

Hei, jeg har lavt stoffskifte og dette skal være normalt nå så vidt jeg vet.

Det er noe galt med meg. Kriblinger i kroppen, jeg fryser, svetter og er redd for å ramle helt av. Har sovet et par timer nå igjen. Ikke helt normalt dette. Hadde jeg ikke blitt sånn gradvis sykere hele tiden, ville jeg trodd jeg holdt på å bli alvorlig syk. Jeg har jo ikke vondt noe sted, annet enn psykiske smerter.

Jeg har også hjelpere rundt meg igjen. Det er noen som jeg går og snakker med og som støtter meg slik at jeg ikke blir helt gal.

Gjest Linnea79
Skrevet

Hei, jeg har lavt stoffskifte og dette skal være normalt nå så vidt jeg vet.

Det er noe galt med meg. Kriblinger i kroppen, jeg fryser, svetter og er redd for å ramle helt av. Har sovet et par timer nå igjen. Ikke helt normalt dette. Hadde jeg ikke blitt sånn gradvis sykere hele tiden, ville jeg trodd jeg holdt på å bli alvorlig syk. Jeg har jo ikke vondt noe sted, annet enn psykiske smerter.

Jeg har også hjelpere rundt meg igjen. Det er noen som jeg går og snakker med og som støtter meg slik at jeg ikke blir helt gal.

Om dette skyldes noe fysisk i tillegg til det psykiske du sliter med, finner du kun ut ved å gå til legen.

Gjest valg 2011
Skrevet

Om dette skyldes noe fysisk i tillegg til det psykiske du sliter med, finner du kun ut ved å gå til legen.

Synes du det er grunn nok til å kontakte legen? Det er ikke lenge siden det ble tatt blodprøver og alt var bare bra. Stoler egentlig på dette, men formen er veldig "rar". Spesielt hodet som ikke fungerer, men alt styres vel derifra............!!!

Gjest Linnea79
Skrevet

Synes du det er grunn nok til å kontakte legen? Det er ikke lenge siden det ble tatt blodprøver og alt var bare bra. Stoler egentlig på dette, men formen er veldig "rar". Spesielt hodet som ikke fungerer, men alt styres vel derifra............!!!

Høres jo ut som det kan være noe psykosomatisk. En lege kan avgjøre hvilke symptomer som kan/bør behandles.

Skrevet

Alle de symptomer du nevner kan utmerket godt skyldes depresjon. For å være på den sikre siden ville jeg forhørt meg med min fastlege for å utelukke noe fysisk, dette fordi det er veldig generelle symptomer du har som også kan gjelde fysiske sykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...