Gå til innhold

Noen med diagnosen sosial angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Vinn eller forsvinn
Skrevet

Hei, er det noen her inne med diagnosen sosial angst? Evt. noen som har hatt og som nå ser på seg selv som frisk? Jeg lider veldig av sosial angst. Eller den opptrer vel helst i spesifikke situasjoner som snakking foran flere mennesker, høytlesing foran flere mennesker, i selskaper der jeg føler jeg må gjøre et best mulig inntrykk av meg selv, i forhold til svigerforeldre (noe jeg ikke har lenger pga. sosial angst) og andre tilfeller som der jeg føler jeg må prestere 100%.

Jeg har tatt initiativ til å oppsøke hjelp flere ganger, men føler at den ønskede bedringen uteblir. Dvs. kognitiv psykoterapi over flere måneder osv. Nå er jeg ikke lenger i terapi, men ønsker en langvarig behandling som gjør at jeg kan fungere tilnærmet normalt blandt andre mennesker. Slik jeg er nå vil jeg ikke inngå noe nytt forhold med ei dame, da jeg føler jeg gjør de en tjeneste ved å ikke innvolvere meg for mye med de, men heller bare være en god venn.

Dette fordi forrige kjæreste jeg hadde gjorde det slutt pga av mine bekymringer og vansker som dukker opp hvis jeg skal omgåes nye mennesker hele tiden.

Jeg er også redd for at jobben min synger på siste verset.. Jeg har fått en ny ansvarsfull arbeidsoppgave som innebærer mye presentasjoner og vanskelige avgjørelser. Jeg gjør et forsøk, men tenker for meg selv at dette er en vinn eller forsvinn situasjon, som kan kaste meg ut i arbeidsledighets-helvete.

Er det noen med de samme plagene som meg som kan gi meg tips eller råd for hvordan de sammen med helsepersonell har blitt bedre? Er det noen som har blitt bedre? Kan man bli bedre, eller må man legge opp livet etter hva man klarer i hverdagen?

Jeg har også en del fysiske plager som følge av dette. Smerter i brystet, hyppig vannlating, dårlig mage osv. osv.

Veldig takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...