Gå til innhold

Lightning Process

Anbefalte innlegg

Gjest valg 2011
Skrevet

Ikke annen erfaring enn at en lege begynte og snakke om dette til min datter. Han anbefalte det fordi man visst skulle kunne tenke annerledes og mere positivt. Dette har da heller ikke vært min datters problem noen gang, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun skulle anbefales dette. Dyrt er det ihvertfall. Personlig holder jeg på kognitiv terapi som også lærer folk å tenke på en annen måte. Billigere blir det også.

Gjest hallelujah
Skrevet

De lopper deg for 15000 kr. Det er en del av positivitetstyranniet. Hvis du ikke blir frisk, er det alltid din egen skyld. LP-coach Live Landmark som tjener fett på desperate, syke mennesker, må være en av de mest kyniske og ufordragelige i dette landet. LP kurerer visstnok det meste og har sikkert ingen bivirkninger heller - liksom. LP og markedsføringen deres er etisk og moralsk forkastelig.

Jeg vet ikke hva som feiler deg, men bruk heller pengene på noe annet. Vil du oppleve noe LP-lignende helt gratis - dra på et vekkelsesmøte!

Gjest hallelujah
Skrevet

Ikke annen erfaring enn at en lege begynte og snakke om dette til min datter. Han anbefalte det fordi man visst skulle kunne tenke annerledes og mere positivt. Dette har da heller ikke vært min datters problem noen gang, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun skulle anbefales dette. Dyrt er det ihvertfall. Personlig holder jeg på kognitiv terapi som også lærer folk å tenke på en annen måte. Billigere blir det også.

Jeg trodde ikke leger hadde lov til å anbefale alternative, udokumeterte "behandlinger"?

Men når det gjelder LP, ser til og med leger ut til å ha latt seg lure.

Skrevet

Jeg har gått til psykolog i flere år. Har hatt hjelp av det, men jeg trenger noe mer som kan klare å endre tanker og følelser. Prøver å finne positive ting å fylle hodet med, men får det ikke til.

Lightning Process høres fantastisk ut når du leser om de som har blitt bedre av det, men de som ikke har hatt effekt får vi kanskje ikke høre om.

Gjest valg 2011
Skrevet

Jeg trodde ikke leger hadde lov til å anbefale alternative, udokumeterte "behandlinger"?

Men når det gjelder LP, ser til og med leger ut til å ha latt seg lure.

Stusser over dette selv jeg. Dette er en veldig "spesiell" lege som hele tiden maser om at man må tenke positivt og annerledes. Dette kan jo iblant være vanskelig, spesielt om man har en lungebetennelse man ikke får antibiotika for. Dette skjedde faktisk med min datter. Vet ikke om leger har lov til å anbefale slike ting egentlig og overse at pasienten egentlig skulle hatt medisiner?

Skrevet

Stusser over dette selv jeg. Dette er en veldig "spesiell" lege som hele tiden maser om at man må tenke positivt og annerledes. Dette kan jo iblant være vanskelig, spesielt om man har en lungebetennelse man ikke får antibiotika for. Dette skjedde faktisk med min datter. Vet ikke om leger har lov til å anbefale slike ting egentlig og overse at pasienten egentlig skulle hatt medisiner?

Jeg har tro på å tenke positivt og annerledes, hvis vi bare får det til. Men det kan ikke alltid erstatte medisiner.

Gjest hallelujah
Skrevet

Jeg har gått til psykolog i flere år. Har hatt hjelp av det, men jeg trenger noe mer som kan klare å endre tanker og følelser. Prøver å finne positive ting å fylle hodet med, men får det ikke til.

Lightning Process høres fantastisk ut når du leser om de som har blitt bedre av det, men de som ikke har hatt effekt får vi kanskje ikke høre om.

''men de som ikke har hatt effekt får vi kanskje ikke høre om.''

Stemmer. De historiene (og de er det nok mange av) selger ikke like mange aviser og ukeblader som suksesshistorier.

Gjest hallelujah
Skrevet

Jeg tror desverre ikke man trenger å være en veldig spesiell lege for å anbefale LP.

Gjest hallelujah
Skrevet

Jeg har tro på å tenke positivt og annerledes, hvis vi bare får det til. Men det kan ikke alltid erstatte medisiner.

Jeg er veldig for å være positiv, bare så det er klart. Men LP bikker over til positivitetstyranni.

Skrevet

Jeg er veldig for å være positiv, bare så det er klart. Men LP bikker over til positivitetstyranni.

Har du eller noen du kjenner erfaring med det?

Gjest hallelujah
Skrevet

Har du eller noen du kjenner erfaring med det?

Ja.

Skrevet

Ja.

Det er greit å få høre andre versjoner enn det som jeg finner i ukeblader. Det er tross alt en dyr behandlingsform.

Gjest hallelujah
Skrevet

Jeg synes den legen høres i overkant spesiell ut. Det høres faktisk ikke helt forsvarlig ut i mine ører å holde på sånn.

Gjest hallelujah
Skrevet

Det er greit å få høre andre versjoner enn det som jeg finner i ukeblader. Det er tross alt en dyr behandlingsform.

De lærer at man ikke lenger har lov til å kalle seg syk. Desverre viser deg seg også at flere ikke er så friske som de først ga uttrykk for. Og når de da ikke blir det minste bedre eller opplever forverring etter en stund, sitter de igjen men mye unødvendig skyldfølelse for at de ikke er friske likevel. Triste greier.

Skrevet

De lærer at man ikke lenger har lov til å kalle seg syk. Desverre viser deg seg også at flere ikke er så friske som de først ga uttrykk for. Og når de da ikke blir det minste bedre eller opplever forverring etter en stund, sitter de igjen men mye unødvendig skyldfølelse for at de ikke er friske likevel. Triste greier.

Det er dette vi ikke får høre noe om, bare solskinnshistorier.

Skrevet

Hvis du avslutter alle innlegg du skriver her, samt statusoppdateringen på Facebook (hvis du bruker det) med *smil* - da blir du frisk:-))))

Gjest hallelujah
Skrevet

Hvis du avslutter alle innlegg du skriver her, samt statusoppdateringen på Facebook (hvis du bruker det) med *smil* - da blir du frisk:-))))

Nettopp! Smil.

Gjest hallelujah
Skrevet

Det er dette vi ikke får høre noe om, bare solskinnshistorier.

Derfor er det viktig å opplyse om at LP slettes ikke er så fantastisk som mange tror. Smil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...