Gå til innhold

Lightning Process

Anbefalte innlegg

Gjest hallelujah
Skrevet

Det er dette vi ikke får høre noe om, bare solskinnshistorier.

Hvis du leser sukesshistoriene nøye, oppdager du også ofte at de ikke er helt friske likevel. Jeg har sett utsagn som: "Jeg er frisk, men har fortsatt symptomer." "Jeg er frisk, men kan fortsatt ikke jobbe.." Det bør ringe en bjelle!

Skrevet

Hvis du avslutter alle innlegg du skriver her, samt statusoppdateringen på Facebook (hvis du bruker det) med *smil* - da blir du frisk:-))))

Jeg skal prøve å ikke skrive mer her, men jeg tror ikke at jeg blir frisk for det.

Skrevet

Det virker som om dol-brukerne stort sett er veldig negative til alternativ behandling.

Jeg ser litt anderledes på det. Hvis man ikke får den hjelpen man trenger av skolemedisinen, så er det riktig å søke videre hvis man vil bli frisk. Jeg ser ikke på de alternative som en gjeng med sjarlatener som er ute etter pengene dine. De er som oftes hjertevarme mennesker med et ønske om å hjelpe. Men selvfølgelig finnes det dårlige folk også i denne bransjen som i alle andre bransjer.

Jeg har ingen erfaring med lightning process, men jeg har prøvd andre alternative behandlingsformer. Og mine erfaringer er positive. Det er riktignok ikke alltid jeg har oppnådd det resultatet jeg har håpet på, men da har jeg iallfall prøvd! Pengene jeg har brukt tenker jeg ikke på. Det spiller ingen rolle, da jeg har økonomi som tåler litt ekstra utgifter. Men jeg har allikevel ikke gått til de som er dyrest, det finnes som regel rimeligere alternativer. Jeg er også skeptisk til de som lover for mye.

Jeg har hørt mange positive historier om lightning process, men ingen negative. Det kan iallfall ikke skade å prøve, så sant du ikke har så dårlig økonomi at du ikke tåler utgiften.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har gått på LP kurs. 15000 kroner. Og jeg kan med hånden på hjerte si at når folk som har vært sengeliggende i årevis står opp av senga etter LP kurs-- så er det det mest mysktiske jeg har opplevd. Begriper det ikke. Kurset gikk stort sett på å tenke positivt -- og ikke ta inn negative tanker. Man skulle lage seg en positiv film i hodet som man kalte prosess og gjenta den om og om igjen--- og hvis ikke dette gjaldt så var det ens egen feil--- det var slitsomt og tenke og tenke --- og tenke og tenke. Jeg prøvde i måneder med dette. Ikke noen respons overhodet. Og så het det at man gjør sykdom selv. Det het jeg gjør angst jeg gjør me osv....Men det utrolige er at jeg kjenner to personer som ble bra av dette på kurset???. Folk med utmattelse og masse rare plager. Kanskje de har vært hos en LP healer??? :=)) jeg skjønner det ikke. Men kjenner flere som ikke har fått hjelp av dette da.

Skrevet

En måte å stenge ute negative tanker på er å lage regnestykker i hodet. Når man gjør det får ikke andre tanker plass. Så når jeg ikke får sove og begynner å tenke negativt så driver jeg med hoderegning:=)) et tips jeg fikk av ei speiderjente. De hadde lært at hvis man var uheldig å f. eks bli tatt av et snøras el. så skulle man regne for å forsøke å holde panikken borte. Prøv soduko ??(husker ikke hva det heter) men et slags tall kryssord når tvangstanker /tvangshandlinger kommer.

Skrevet

En måte å stenge ute negative tanker på er å lage regnestykker i hodet. Når man gjør det får ikke andre tanker plass. Så når jeg ikke får sove og begynner å tenke negativt så driver jeg med hoderegning:=)) et tips jeg fikk av ei speiderjente. De hadde lært at hvis man var uheldig å f. eks bli tatt av et snøras el. så skulle man regne for å forsøke å holde panikken borte. Prøv soduko ??(husker ikke hva det heter) men et slags tall kryssord når tvangstanker /tvangshandlinger kommer.

Høres ikke dumt ut med regnestykker i hodet. Det var et nytt tips. Skal prøve det.

Gjest Niccolina
Skrevet

Jeg har gått på LP kurs. 15000 kroner. Og jeg kan med hånden på hjerte si at når folk som har vært sengeliggende i årevis står opp av senga etter LP kurs-- så er det det mest mysktiske jeg har opplevd. Begriper det ikke. Kurset gikk stort sett på å tenke positivt -- og ikke ta inn negative tanker. Man skulle lage seg en positiv film i hodet som man kalte prosess og gjenta den om og om igjen--- og hvis ikke dette gjaldt så var det ens egen feil--- det var slitsomt og tenke og tenke --- og tenke og tenke. Jeg prøvde i måneder med dette. Ikke noen respons overhodet. Og så het det at man gjør sykdom selv. Det het jeg gjør angst jeg gjør me osv....Men det utrolige er at jeg kjenner to personer som ble bra av dette på kurset???. Folk med utmattelse og masse rare plager. Kanskje de har vært hos en LP healer??? :=)) jeg skjønner det ikke. Men kjenner flere som ikke har fått hjelp av dette da.

''Man skulle lage seg en positiv film i hodet som man kalte prosess og gjenta den om og om igjen--- og hvis ikke dette gjaldt så var det ens egen feil--- det var slitsomt og tenke og tenke --- og tenke og tenke.''

Det er dette jeg er så betenkt over ved metoden; hjelper det ikke så gjør du det feil. Ansvarsfraskrivelse. Men at mange faktisk blir bedre er det ingen tvil om, jeg har også to bekjente med ME som er blitt utrolig mye bedre. Den ene er på et høyt funksjonsnivå nå ca 2 år etterpå, mens den andre har dessverre fått en ny nedtur.

Når du skriver dette med å tenke og tenke, og at du blir utslitt av det - så gjør det meg enda mer betenkt. Jeg blir også fryktelig sliten av å *tenke*. Etter en halvtimes konsentrasjon om kryssord er jeg helt slått ut. Ingen god idé med LP da kanskje? Men etter 4 år med ME blir en jo litt desperat.

Gjest Niccolina
Skrevet

Ikke annen erfaring enn at en lege begynte og snakke om dette til min datter. Han anbefalte det fordi man visst skulle kunne tenke annerledes og mere positivt. Dette har da heller ikke vært min datters problem noen gang, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun skulle anbefales dette. Dyrt er det ihvertfall. Personlig holder jeg på kognitiv terapi som også lærer folk å tenke på en annen måte. Billigere blir det også.

Utrolig. Du kan svare at den dagen LP blir bekostet av trygden så kan du vurdere det.

Skrevet

Høres ikke dumt ut med regnestykker i hodet. Det var et nytt tips. Skal prøve det.

Når du driver med tall i hodet, så greier den ikke ta inn mer. prøv gangetabellem. 14x14 etc

Skrevet

''Man skulle lage seg en positiv film i hodet som man kalte prosess og gjenta den om og om igjen--- og hvis ikke dette gjaldt så var det ens egen feil--- det var slitsomt og tenke og tenke --- og tenke og tenke.''

Det er dette jeg er så betenkt over ved metoden; hjelper det ikke så gjør du det feil. Ansvarsfraskrivelse. Men at mange faktisk blir bedre er det ingen tvil om, jeg har også to bekjente med ME som er blitt utrolig mye bedre. Den ene er på et høyt funksjonsnivå nå ca 2 år etterpå, mens den andre har dessverre fått en ny nedtur.

Når du skriver dette med å tenke og tenke, og at du blir utslitt av det - så gjør det meg enda mer betenkt. Jeg blir også fryktelig sliten av å *tenke*. Etter en halvtimes konsentrasjon om kryssord er jeg helt slått ut. Ingen god idé med LP da kanskje? Men etter 4 år med ME blir en jo litt desperat.

Ja, og derfor prøvde jeg og. Men som sagt jeg har bekjente som det har hjulpet, men for meg er det en gåte. Enda jeg fulgte godt med i timen og var veldig innstillt. Men en bør nok ikke være skeptisk--- det sies at det hjelper unge best, ---ikke så analytiske kanskje:O=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...