Gå til innhold

Regler for hjemme med sykt barn fra jobben.....

Gjest hvilke regler gjelder

Anbefalte innlegg

Gjest hvilke regler gjelder

Hva betyr: Arbeidstaker som har omsorg for barn har rett til permisjon for nødvendig tilsyn med barnet når det er sykt. Permisjonsretten gjelder til og med det kalenderåret barnet fyller 12 år. Betyr det selv om barnet er 12 år i juli, kan sykedagene benyttes til og med 31. desember i dette året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja, dessverre

Stemmer det. Og for unger som er født i slutten av desember kan man bare være hjemme til 31. desember rett etter at de har fylt 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Og for unger som er født i slutten av desember kan man bare være hjemme til 31. desember rett etter at de har fylt 11.

''Og for unger som er født i slutten av desember kan man bare være hjemme til 31. desember rett etter at de har fylt 11.''

Øh..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og for unger som er født i slutten av desember kan man bare være hjemme til 31. desember rett etter at de har fylt 11.''

Neppe. For reglene er neppe annerledes for barn som er født i desember enn de som er født tidligere på året. Og om barnet er født i januar 1999 eller i desember 1999 så gjelder reglene ut kalenderåret 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. For reglene er neppe annerledes for barn som er født i desember enn de som er født tidligere på året. Og om barnet er født i januar 1999 eller i desember 1999 så gjelder reglene ut kalenderåret 2011.

Det er vel rimelig opplagt at det h*n mener er : noen få dager etter at ungen fortsatt var 11 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel rimelig opplagt at det h*n mener er : noen få dager etter at ungen fortsatt var 11 :-)

''Det er vel rimelig opplagt at det h*n mener er : noen få dager etter at ungen fortsatt var 11 :-)''

Da får h*n skrive det da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil tro det ja

Rett etter de er fylt 12 kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, dessverre

Øh..?

...øh... Hva?

Retten til å være hjemme med sykt barn gjelder ut det kalenderåret barnet fyller 12 år. Og når barnet fyller 12 i slutten av desember, så har foreldrene den retten i praksis bare noen dager etter at barnet har fyllt 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, dessverre

Øh..?

Huff, nå ser jeg blunderen min. Vennligst overse forrige svar. Til noen dager etter at ungen er 12, selvsagt. Skal gå og grave meg ned og skjemmes litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå ser jeg blunderen min. Vennligst overse forrige svar. Til noen dager etter at ungen er 12, selvsagt. Skal gå og grave meg ned og skjemmes litt ;)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...øh... Hva?

Retten til å være hjemme med sykt barn gjelder ut det kalenderåret barnet fyller 12 år. Og når barnet fyller 12 i slutten av desember, så har foreldrene den retten i praksis bare noen dager etter at barnet har fyllt 11.

''Og når barnet fyller 12 i slutten av desember, så har foreldrene den retten i praksis bare noen dager etter at barnet har fyllt 11.''

Om barnet fyller 12 år den 30. desember 2011 så gjelder retten til 31. desember 2011, altså til barnet er 12 år 1 dag vel? Jeg skjønner ikke hvordan du tenker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hehe* Ikke skjemmes du. :o) Jeg skal ikke skryte på meg noe som helst - har gjort utallige blundere her inne de årene jeg har vært her. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...