Gå til innhold

Bipolar og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos psykiateren min i dag. Vi snakket nesten bare om alkohol. Han sa at alkohol kan forverre sykdommen selv om man står på medisiner. Han minnet meg på hvilket helvete jeg har vært igjennom og spurte om jeg hadde lyst til å oppleve det igjen?

Jeg glemmer at jeg er bipolar. Jeg tar mine medisiner helt automatisk uten å tenke på det. Han minner meg på at jeg faktisk har en sykdom.

Jeg har det så bra. Har vært edru i snart en måned og begynner å få igjen overskuddet. Jeg har begynt å ta Rosenrot som en her inne anbefalte. Jeg har ikke behov for så mye søvn lenger. Dette har kommet de siste dagene.

Jeg er fornøyd med psykiateren min og fornøyd med medisinene. Tror ikke jeg kan få det bedre. Med mindre jeg flyr litt i taket nå da. Føles sånn.

Gjest valg 2011
Skrevet

Jeg ville vært litt forsiktig med denne rosenroten var jeg deg. Den kan faktisk gjøre at du blir hyper når du har bipolar lidelse. Egen erfaring. En psykiater sa også til meg at jeg ikke måtte bruke naturmedisiner så lenge jeg brukte vanlige medisiner mot psykiske plager. Dette fordi det ikke er studert så nøye hva som kan skje om man mixer disse preparatene.

Skrevet

Jeg ville vært litt forsiktig med denne rosenroten var jeg deg. Den kan faktisk gjøre at du blir hyper når du har bipolar lidelse. Egen erfaring. En psykiater sa også til meg at jeg ikke måtte bruke naturmedisiner så lenge jeg brukte vanlige medisiner mot psykiske plager. Dette fordi det ikke er studert så nøye hva som kan skje om man mixer disse preparatene.

Ok. Da får jeg nevne dette for ham når jeg skal til ham i oktober. Må innrømme at jeg er litt fristet til å bli hyper. Det er så lenge siden sist. Da får jeg gjort alt i en fei. Men det er kanskje dumt av meg.

Gjest valg 2011
Skrevet

Ok. Da får jeg nevne dette for ham når jeg skal til ham i oktober. Må innrømme at jeg er litt fristet til å bli hyper. Det er så lenge siden sist. Da får jeg gjort alt i en fei. Men det er kanskje dumt av meg.

Husk at etter en opptur kommer det også som regel en nedtur :-). Skjønner at du har lyst til å ha masse energi, det er drømmen min også.

Skrevet

Husk at etter en opptur kommer det også som regel en nedtur :-). Skjønner at du har lyst til å ha masse energi, det er drømmen min også.

Det er rart med det. Jeg glemmer at jeg er syk. Når psykiateren min snakker om bipolare mennesker føler jeg at det ikke gjelder meg. Men det er godt å bli minnet på det. Ikke det at jeg vil tenke på det til daglig, men jeg må være oppmerksom på faresignaler. Håper ved Gud at denne tilstanden vil vare ved.

Skrevet

Det er rart med det. Jeg glemmer at jeg er syk. Når psykiateren min snakker om bipolare mennesker føler jeg at det ikke gjelder meg. Men det er godt å bli minnet på det. Ikke det at jeg vil tenke på det til daglig, men jeg må være oppmerksom på faresignaler. Håper ved Gud at denne tilstanden vil vare ved.

Kan jeg bare få blandet meg inn litt her og si at jeg du gjør en fantastisk flott jobb Gondor. Jeg har fulgt deg litt fra sidelinjen og er imponert over innsatsen din.

Skrevet

Kan jeg bare få blandet meg inn litt her og si at jeg du gjør en fantastisk flott jobb Gondor. Jeg har fulgt deg litt fra sidelinjen og er imponert over innsatsen din.

Tusen takk XbellaX! Det betyr mye å få oppbacking. Psykiateren min sa at jeg må sette opp grenser. Han har ikke helt sans for AA fordi de er så kategoriske. Han vil at jeg skal lære meg normal sosial drikking, men altså sette opp klare strenge grenser for hvor mye jeg skal drikke. Aldri drikke alene. Aldri aldri drikke på hverdager. Sånne ting. Foreløpig synes jeg det er herlig å være helt avholdende. Men jeg og mannen min skal til utlandet og da hadde det vært godt med et glass rødvin til maten. Og hva med julaften? Nyttårsaften holder jeg meg alltid edru.

Skrevet

Dette trenger du ikke svare på, men er du bipolar 1 eller 2? Har du slitt med alkohol misbruk lenge? Jeg har litt sansen for psykiateren din men hvordan opplever du tanken om å sette grenser? Vil du klare det eller vil du falle utpå igjen?

Jeg beklager om dette er for privat Gondor, da bare overser du spørsmålene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...