Gå til innhold

Hvordan skjerpe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, tror jeg blir gal snart! Jeg er så dårlig til å ta tak i meg selv når det er ting som skal gjøres. Alt tar dobbelt så langt tid eller mer når ting skal gjøres. Jeg har ikke struktur på noe som helst.

F.eks når jeg skal rydde i huset, så greier jeg aldri å fullføre på ett sted. Tar litt her og litt der og da ender det ofte med at ting blir flyttet på flere ganger en nødvendig.

I mens jeg rydder så plutselig kommer jeg på ting som jeg nesten bare MÅ gjøre. Kan være sjekke mail, facebook. Og mens jeg er der, må jeg sjekke vg, kanskje noe på youtube og andre ting. Så blir jeg akutt sulten og må ha meg mat. Plutselig har det gått en time eller to!!

Så leng jeg er alene, driter jeg egentlig i hvordan det ser ut rundt meg. Det kan flyte av rot. Tar ett skippertak i ny og ned.

Det kan ta meg noen dager å få skikk på huset, fordi jeg er så treig i tillegg.

Men om jeg vet jeg får besøk, kan jeg rydde og vaske på noen timer. Jeg får helt angst av at noen skal se hvor rotete jeg kan ha det. Kjempe redd for at noen skal "rynke" på nesten og føle seg ukonfortabel når de er på besøk.

Ellers så er jeg typisk en person som kan starte opp mange prosjekter, men omtrent aldri fullføre. Begynne på mange ulike hobbyer men blir fort lei.

Jeg hater den jeg er. Jeg vil ikke være sånn! Greier ikke sette grenser/mål: Nå skal jeg bli ferdig med denne tingen, før jeg får gjøre noe som helst annet. Nei da, jeg bortsemmer meg selv med å si: greit du er lei, du skal få lov til å ta en pause. Gjør noe annet, kos deg!

Er det noen andre som setter meg i sving, kan jeg holde på i timesvis. Hjalp noen venner av meg i slåtten. Da holdt jeg det gående hele dagen med noen pauser innimellom. Jeg presset meg til å holde ut. Selv om flere andre avsluttet, ville jeg ikke gi meg før det var ferdig. Bonden ble inponert over min iver til å jobbe. Hadde jeg hatt gård selv, hadde jeg aldri hatt samme iveren.. :/

Hjelper jeg folk står jeg på 100%, klager og syter aldri. Men det å ta tak i meg selv, det greier jeg ikke... :/

Skole har alltid vært ett problem for meg da jeg ikke har jobbet med fagene. Har akkurat dratt meg igjennom ingeniørutdanning. Utrolig nok har jeg greid å fullføre, men karakterene ligger på bunn nivå. Og om jeg får jobb så lurer jeg på hvordan det skal gå. Tenk om jeg ikke greier å ta meg sammen i jobb?!

Hvor skal jeg starte for å få orden på livet mitt? Kan ikke være avhengig av andre mennesker hele tiden! Jeg må være streng med meg selv, men hvordan?! HJELP!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...