Gå til innhold

Bipolar lidelse og stabilt blodsukker?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Tror du/dere at man kan holde seg mere stabil om man kutter ut raske karbohydrater ved bipolare lidelser?

Skrevet

Tror nok det er like individuelt som alt annet, Jeg ville imidlertid ikke satset på lavkarbo i stedet for meds. Likevel er det en kjensgjerning at enkelte kjenner seg bedre på denne måten. Om det er fordi de TROR det eller fordi de faktisk ER det, er revnende likegyldig, mener jeg. Bedre er bedre. Har sett flere som er langt over antatt placeboeffektgrense og som fremdeles føler de har det bra. For min del har det ikke hatt noen effekt.

Uansett vil jeg gjenta oppfordingen om eventuelt i tillegg til og ikke i stedet for. Har sett mange katastrofer underveis fordi medisiner er kasta og kosthold eller annet er satt i høysetet. Det kan gå en stund, men sjansen for å tryne er relativt stor.

Skrevet

jeg har bipolar lidelse og vært stabil i 7 år, og jeg spiser nesten ikke annet enn raske karbohydrater... :D

men jeg tar litium da.

Skrevet

Jeg har stor tro på variert kost. Sørg for å få i deg nok grønnsaker og for å få i deg proteiner til hvert måltid. Det vil nok gjøre blodsukkeret mer stabilt. Har man en solid grunnkost, vil også suget etter raske karbohydrater, sukker og junk avta. Men det skal være lov å skeie litt ut av og til synes jeg. Hvilken rolle blodsukker har på bipolar lidelse vet jeg ikke. Kan ellers anbefale intensiv, fysisk aktivitet i minst 25 minutter sammenhengende hver dag. Det har iallefall en stabiliserende effekt på meg.

Skrevet

Det er medisiner som gjør deg stabil. Et sunt og variert kosthold er uansett viktig for helsen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...