Gå til innhold

Bursdagsgave til jente på tre år?!?!?

Gjest råalaus og raualaus

Anbefalte innlegg

Vår kjære søte lille datter blir snart 3 år og vi aner ikke hva vi skal kjøpe....! Hjeeeeeeelp!!!!

Ho har arva tohjul-sykkel, trehjul sykkel, sparkesykkel, dukkevogn (arva av meg) dukkehuset mitt står på loftet, ho har 5 babydukker, dukkeseng, små stoler og bord, cd spiller og det aller meste. Hva er det ei jente på 3 år syns er morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storbarn-lego? Pulverheksa-bok som dere kan lese høyt sammen - eller lydbok?

Ellers begynner de jo gjerne å bli litt opptatte av hva de har på seg i den alderen, så fint ulltøy (Janus har f.eks noe rosa prinsessete greier) kan slå to fluer i en smekk. Jentungen blir fornøyd over fine rosa klær, og dere får kjøpt inn ulltøy til høsten/vinteren som dere allikevel måtte ha skaffet.

Det trenger ikke nødvendigvis være så store og fantastiske presanger til små barn. De vet ikke og bryr seg ikke om hva ting koster. De er like glade for et morsomt lite lego-byggesett som de ville blitt for et enormt dukkeslott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke prinsesse-ting moro og aktuelt i den alderen? Disney-prinsessene var iallefall poppis for mine jenter da de var i den alderen. I tillegg Hello Kitty-effekter.

Er hun i tillegg glad i å tegne, finnes det prinsessepenal med prinsesseblyanter/fargerr, o.l.

Det finnes også noe vi kalte "prinsesse-lego". (belleville-lego/jente-lego) Det var også veldig gøy.

Det kan jo også være lurt å spørre jenta selv om hva hun kunne tenkt seg. Og så ser vel dere foreldre hva hun liker å holde på med, og hva hun interesserer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkledningsklær. Bøker. Brettspill og puslespill. Badeleker (Eliasbåt med motor f.eks), DVD'er, smykkeskrin,sånne dyre fantasy hardplastfigurer som er prinsesser, alver, konger, hester, drager osv.

Alt dette elsker min 3-åring. Særlig utkledningsklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billedlotto er midt i blinken. Lærerikt og morsomt.

Ja, men dette skal være en gave fra mamma og pappa, så jeg tenkte litt større ;-) (Storebror takker for tipset om billedlotto!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke prinsesse-ting moro og aktuelt i den alderen? Disney-prinsessene var iallefall poppis for mine jenter da de var i den alderen. I tillegg Hello Kitty-effekter.

Er hun i tillegg glad i å tegne, finnes det prinsessepenal med prinsesseblyanter/fargerr, o.l.

Det finnes også noe vi kalte "prinsesse-lego". (belleville-lego/jente-lego) Det var også veldig gøy.

Det kan jo også være lurt å spørre jenta selv om hva hun kunne tenkt seg. Og så ser vel dere foreldre hva hun liker å holde på med, og hva hun interesserer seg for.

Ja, hun er veldig rastløs og leker egentlig med veldig lite... Hun liker best å være ute, sykle, disse og leke i sanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3-åring har heldigvis ikke greie på hva ting koster. Kjøp en bitteliten ting og sett heller et beløp inn på kontoen hennes. Vi som er foreldre i dag, har så lett for å tenke at ungene skal få det største og dyrest i gave hos oss. Dersom barnet har det det trenger, så er det ingen vits å finne på noe, bare for å finne på noe.... Sett heller av noen kroner til senere. De blir gjerne dyrere i drift etterhvert ;D

God bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En 3-åring har heldigvis ikke greie på hva ting koster. Kjøp en bitteliten ting og sett heller et beløp inn på kontoen hennes. Vi som er foreldre i dag, har så lett for å tenke at ungene skal få det største og dyrest i gave hos oss. Dersom barnet har det det trenger, så er det ingen vits å finne på noe, bare for å finne på noe.... Sett heller av noen kroner til senere. De blir gjerne dyrere i drift etterhvert ;D

God bursdag!

Egentlig et godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Ja, men dette skal være en gave fra mamma og pappa, så jeg tenkte litt større ;-) (Storebror takker for tipset om billedlotto!)

Det fine med treåringer er at gavene ikke trenger å være så store :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye jenteleker, hva med en brannbil eller heisekran?

Forøvrig synes treåringer omtrent ALT er morsomt, så det aller meste vil bli vel mottatt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bøker er flott gave, det liker de alltid. Jeg synes ikke man MÅ kjøpe store dyre ting, barna blir like glade for små ting. En bok med temaer ifht barnehage, karsten og Petra bøkene og cd er jo geniale til den alderen. Ellers er jo tegnesaker, modelleringsleire og annet "pusleting" populært i den alderen. Ha en god bursdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...