Gå til innhold

puls - forbrenning - John Gunnar!


Gjest boXer

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til annskaffelse av en puls teller som jeg har tenkt å benytte meg av når jeg forbreder meg til sesongen i år. Tidligere år har jeg mistet ned mye muskler under vektreduksjon fram til sesong start, hvor jeg tror endel av tapet skyldes at jeg har for høy puls på forbrennings treningen min..

det jeg lurer på er? Jeg bruker å ta en joggetur om morgenen før frokost, da dette vil forbrenne i fra første skritt jeg har hørt at hvis pulsen blir for høy vil du forbrenne også muskler Hva mener du er en passe puls til en slik forbrenning økt og hvor lenge bør enn slik økt kjøres.

Hva bør pulsen ligge på når jeg kjører forbrenning på ettermiddagen?

Jeg trenger kondisjon til å holde 3 x 3 minutter i høyt tempo, er det en ide å legge opp interval trening hvor jeg løper 3 x 3 minutter på ett hvist puls nivå, og hva er passe puls til dette

pr dags dato er min hvile puls om morgenen før jeg går ut av senga 40-42 slag pr min

og ligger på ca 50-54 under normal bevelse på dagen. vet ikke hva max pulsen min er eller hvordan en slik måes fram..

håper dere er behjelpelig med dette..

boXer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

Angående vektreduksjon til sesong så bør du gjøre dette før siste 4 uker før du skal gå kamp. Siste måneden trener du på den vekta som du raskt kan gå ned og opp innenfor 2-3 kilo. Hvorfor? For å bygge opp god utholdenhet og styrke i etterkant av slankingen. Tøff slanking fører lett til muskulær overtrening (begynner du å svette fort på trening?), og belastningsskader har også en tendens til å dukke opp.

Uansett intensitetsnivå så kommer slankeeffekten av at kaloriinntaket kommer under det kroppen forbruker. Du bør trene som vanlig og redusere matinntaket litt.

Din vanlige trening blir hardere for kroppen når du slanker deg.

Tap av muskelmasse er en typisk indikator på at du går for hardt til verks- testosteronproduksjonen avtar og du merker gjerne at du sover mindre, mindre matlyst. Mer alvorlige symptomer kan være at du lett svetter, fryser og skjelver.

Siste innspurt før kamp økes treningsintensiteten, og her skal du også være fullstendig uthvilt mentalt sett og selvfølgelig finslipt i dine bevegelser. Bad intensions, som Kevin Rooney formante Tyson, er din innstilling til fighten. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max-puls måling

Mange opererer med for lav maxpuls fordi de ikke har riktig prosedyre for målingen. Det er viktig å ikke bli FOR stiv FOR tidlig.

Dette er en metode som er ekstremt hardt og bør kun anbefales for unge friske. Tilhører du ikke denne kategorien bør du konferere med lege først.

Det som fungerer best for de fleste er:

Rolig progressiv oppvarming.

4 drag a 3 minutter oppoverbakke. Gradvis økende intensitet på alle dragene, men alle dragene skal være så harde at du merker at du blir stiv mot slutten. Fra 3. og 4. draget bør du det siste minuttet presse skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensiv utholdenhetstrening bryter ned langt mindre muskler enn lav intensiv langvarig trening.

Du kan fint trene utholdenhet intensivt i 30 min uten å tape mye musklatur. Dette gir deg også bedre utholdenhet i 3x3min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...