gorho Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 har 2 jenter som jeg synes er små. hva er vanlig vekt og høyde på jenter 8 og 11 år. Hun på 11 år veier 34 kg og er 1,42 høy og hun på 8 år veier 23 kg og er 1,33 høy 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Gjennomsnittsvekt på jenter 11 år er omkring 40 kilo. Dine er litt mindre enn gjennomsnittet, men de er ikke små for alderen. Til sammenligning har jeg en gutt på sju, han er 20 kilo og 115cm. Minst i klassen bortsett fra ei lita snelle med asiatisk opphav. Men han er bygget som en liten Rambo og kjempesterk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 De er ikke så store mine heller, men folk er forskjellige og sånn er det bare. Jeg har ei jente på 8, hun er 1,23m og 22k, og så har jeg en liten gutt på nesten 10 som er 1,22m og 19k. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Min jente er 9,5 år. Ca 125 cm og 21 kg. Du kan jo søke på vektskjema for jenter, der står det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 11-åringen min er omtrent akkurat like stor som din og jeg har aldri tenkt på henne som liten. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest store forskjeller Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 De er ikke så store mine heller, men folk er forskjellige og sånn er det bare. Jeg har ei jente på 8, hun er 1,23m og 22k, og så har jeg en liten gutt på nesten 10 som er 1,22m og 19k. Stor forskjell på barna jeg Jeg har en gutt som blir 10 i løpet av året, han er 144 cm og 38 kg. Og han har klassekamerater som er både høyere/større enn seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Gjennomsnittsvekt på jenter 11 år er omkring 40 kilo. Dine er litt mindre enn gjennomsnittet, men de er ikke små for alderen. Til sammenligning har jeg en gutt på sju, han er 20 kilo og 115cm. Minst i klassen bortsett fra ei lita snelle med asiatisk opphav. Men han er bygget som en liten Rambo og kjempesterk. Er gjennomsnitt for 11 åringer så mye som 40kg??? Jeg vet at mine er små og relativt smale men likevel--- 11 åringen er 140cm og 26kg og 8 åringen er 117 cm og 19kg. For ordens skyld går de til oppfølging for vekst og høyde pga cøliaki som i ubehandlet form kan påvirke høyde og vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Er gjennomsnitt for 11 åringer så mye som 40kg??? Jeg vet at mine er små og relativt smale men likevel--- 11 åringen er 140cm og 26kg og 8 åringen er 117 cm og 19kg. For ordens skyld går de til oppfølging for vekst og høyde pga cøliaki som i ubehandlet form kan påvirke høyde og vekt. Står så på nett. Og når jeg tenker meg om så var det på BBC om kroppen for en tid tilbake. Da sa de at de fleste jenter fikk mens når de bikka omkring 48 kilo. Og det er fra 12-13 år. Fra naturens side er det ikke alder i seg, men vekt som avgjør fruktbarhet. De har sikkert finregna på det vet du, og funnet sammenhenger uten at man skal henge seg opp i det. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Har en jente på 8 år, hun er 115 og veier 18.5 Jente 12 år 148, og veier 29 Vekt og høyde er individuelt... min yngste følges opp i forhold til høyde/vekt, men hun er frisk og særdeles rask på alle områder. På skolen ligger hun fremst i alle fag, fysisk går hun de fleste en høy gang, - så hun kompenserer lav høyde med mye annet :-) Også er hun første mann i klassen som har fått kjæreste ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Har ei som snart er 8 år: Hun er 123 cm og 22 kg. Har ei som snart er 10 år: Hun er 135 cm og 21 kg. Begge er friske og raske, men altså blant de laveste i sitt årskull. Når det gjelder kurven til minstemor så har vekt i forhold til høyde stort sett ligget og vippet rundt gjennomsnittskurven, mens for den eldste ligger vekt/høyde omtrent på 10%-percentilen. På helsestasjonen sier de at så lenge barnet stor sett følger sin egen kurve, så er det greit. Ved store avvik over kort tid, kan det være behov for å gjøre undersøkelser eller tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Gjennomsnittsvekt på jenter 11 år er omkring 40 kilo. Dine er litt mindre enn gjennomsnittet, men de er ikke små for alderen. Til sammenligning har jeg en gutt på sju, han er 20 kilo og 115cm. Minst i klassen bortsett fra ei lita snelle med asiatisk opphav. Men han er bygget som en liten Rambo og kjempesterk. ''Gjennomsnittsvekt på jenter 11 år er omkring 40 kilo.'' Mente dette måtte være altfor mye, men søkte litt, og fant ut at gjennomstnittet er ca. 37,5, altså ikke så langt fra det du sa. Omtrent det samme for gutter (se linker til tabeller her: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/overvekt-hos-barn-14371.html ). Tiåringen min har vel ikke bikket 30 ennå, så han har nok litt å gå på . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 ''har 2 jenter som jeg synes er små. hva er vanlig vekt og høyde på jenter 8 og 11 år. Hun på 11 år veier 34 kg og er 1,42 høy og hun på 8 år veier 23 kg og er 1,33 høy'' Ikke langt fra guttene mine det, som har ca. samme alder. Eldstemann er ca. 140 høy og veier 32 ((!) - i motsetning til knapt 30, som jeg sa annet sted i tråden), yngstemann er 1,35 og veier vel 26-27. Regner eldstemann for tynn og yngstemann for ganske gjennomsnittlig (litt kraftig bygget). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg har ei som nettopp er fyllt 10 år og hun er 1.51 cm og nesten 34 kilo, men hun er høy for alderen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 ''har 2 jenter som jeg synes er små. hva er vanlig vekt og høyde på jenter 8 og 11 år. Hun på 11 år veier 34 kg og er 1,42 høy og hun på 8 år veier 23 kg og er 1,33 høy'' Ikke langt fra guttene mine det, som har ca. samme alder. Eldstemann er ca. 140 høy og veier 32 ((!) - i motsetning til knapt 30, som jeg sa annet sted i tråden), yngstemann er 1,35 og veier vel 26-27. Regner eldstemann for tynn og yngstemann for ganske gjennomsnittlig (litt kraftig bygget). ''Eldstemann er ca. 140 høy '' Viktig høydegrense på Tusenfryd! :-) Helsesøster her sa at flere unger jublet når høydemålingene viste at de hadde passert denne "magiske" grensen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Jeg har gutt, og vekt på ulike alderstrinn husker jeg ikke, men høydemålingene på dørkarmen på vaskerommet viser at 8 år = ca 135 cm, 11 år = ca 151 cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 De er ikke så store mine heller, men folk er forskjellige og sånn er det bare. Jeg har ei jente på 8, hun er 1,23m og 22k, og så har jeg en liten gutt på nesten 10 som er 1,22m og 19k. ''men folk er forskjellige og sånn er det bare.'' Ja, det er jo forskjell på oss voksne også. Min barndomsbestevenninne er mer enn 20 cm lavere enn meg, og hun var jo alltid lita i forhold til oss andre på trinnet, ikke bare opp mot meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Eldstejenta på snart 11 er 133 cm høy og veier ca 29 kg. Litt kraftig benbygning og sterk. Lillesøster på 9 er 126 cm og 22 kg. Hun er relativt spinkel og tynn men ikke for tynn. Ja - begge to er lave for alderen og eldstejenta har to år forsinket lengdevekst. Det betyr forhåpentligvis at hun blir like høy som meg når hun er utvokst (1.65). Nå liker de skuespill, turn og slike aktiviteter der det faktisk er en fordel å være liten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.