Gå til innhold

Redd for tidlig demens, BPII - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest bare glemsk?
Skrevet

1. Kort beskrivelse av surret:

Da jeg tidligere i dag mottok en mail som så ut til å ha blitt sendt for et halvt år siden om noe som ligger et halvt år frem i tid, begynte jeg å stusse og spurte om det hadde skjedd en feil. Tilbake fikk jeg en rekke spørsmålstegn, og det skjønner jeg godt: Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at vi nå skrev mars 2012 ... Tidligere i dag hadde jeg også satt noen boller til heving med et klede over inne i én av to stekeovner og holdt på å svi av leiligheten da jeg skrudde på feil ovn.

Jeg har hatt en rekke slike opplevelser i det siste. Distré er en ting, men å miste tidsperspektivet fullstendig? Jeg faller ut midt i setninger og irriterer omgivelsene med å ha glemt hva jeg skulle si.

2. Relevante forhold:

Jeg nettopp har sluttet å amme (6 mnd siden fødselen; melken forsvant) og sover lite om natten, men jeg kjenner meg ikke trøtt.

BPII, uten medisiner siden et halvt år før graviditeten (SSRI seponert først, Lamictal deretter). Har hatt noen små blandede episoder i perioden uten medisiner, men det har stabilisert seg raskt. Ingen symptomer på blandet eller depressiv episode nå. Ingen behandler.

Er i ferd med å utredes pga cyste av ukjent beskaffenhet på den ene eggstokken. 33 år.

3. Spørsmål

- Har jeg grunn til bekymring? Har kun opplevd liknende symptomer én gang før, og det var etter et år med fjorten timers arbeidsdager. Ble da sykmeldt i tre uker.

- Kan dette være symptomer på begynnende demens? Burde jeg få det utredet?

- Har du andre tanker om hva dette kan være?

Jeg føler selv at jeg krisemaksimerer nå. Jeg har aldri vært alvorlig syk eller bekymret meg for alvorlig sykdom. Men jeg føler at det har skjedd et eller annet i hodet som gir plutselige "brister" før tilværelsen vender tilbake til normalen.

Skrevet

Du burde få sjekket stoffskiftet ditt. Det kan påvirke hukommelsen og det er ikke uvanlig at det er litt på bærtur etter en fødsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...