Gå til innhold

Depresjon- hva skjer?

Anbefalte innlegg

Gjest valg 2011
Skrevet

Jeg er nok veldig deprimert akkurat nå. Er for syk til å ta tak i meg selv liksom.

Det som skremmer meg mere er at jeg har episoder der jeg faller ut og alt omkring virker "rart". Jeg lurer på hvorfor folk ser ut sånn, hvorfor er de så rare, hvorfor er jeg her, akkurat som om jeg er litt utenfor meg selv på en måte. Jeg kan tenke at sånn skal det da ikke være når jeg ser på en person. Rart at han har føtter og armer, hvorfor det? Slike rare tanker dukker opp hele tiden. I tillegg har jeg "noen" som kommer nær meg og som ikke er fra denne "verden". Føler nævær av dette hele tiden. Jeg har panikkangst og er så veldig sliten.

Blir sikkert mye tull dette og ingen skjønner noe, men jeg er redd for hva som skjer? Hva kan jeg gjøre? Har truxal liggende, men er redd for å ta dem også, redd jeg blir verre.

Skrevet

Høres litt sånn småpsykotisk ut, kaknskje du burde begynne på AP?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis du har angst bürde du jo ta truxal, da hjelper de bra. Men hvis de bare er deprimert, da er min erfaring at det ikke er noe særlig, da de er så sløvende - det blir liksom for mye...

Gjest valg 2011
Skrevet

Hvis du har angst bürde du jo ta truxal, da hjelper de bra. Men hvis de bare er deprimert, da er min erfaring at det ikke er noe særlig, da de er så sløvende - det blir liksom for mye...

Jeg tar ikke truxal fordi jeg tror jeg fortjener å ha disse smertene.

Gjest valg 2011
Skrevet

Høres litt sånn småpsykotisk ut, kaknskje du burde begynne på AP?

Jeg har hatt god effekt av AP tidligere. Nå bruker jeg en liten dose trilafon. Har bipolar lidelse, det er nok derfra denne depresjonen kommer. NHD mente at trilafon ikke var nok.

Jeg venter og utsetter å ringe behandler hele tiden. Tror på at ting vil endre seg, men hittil har det gått rett nedover. Når man når bunnen må det da begynne å gå oppover igjen?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Neeeei, det gjør du nok ikke...

Skrevet

Jeg har hatt god effekt av AP tidligere. Nå bruker jeg en liten dose trilafon. Har bipolar lidelse, det er nok derfra denne depresjonen kommer. NHD mente at trilafon ikke var nok.

Jeg venter og utsetter å ringe behandler hele tiden. Tror på at ting vil endre seg, men hittil har det gått rett nedover. Når man når bunnen må det da begynne å gå oppover igjen?

Hvis du er bipolar, hva med seroquel? Det virker jo fint på mange med BP?

Gjest valg 2011
Skrevet

Hvis du er bipolar, hva med seroquel? Det virker jo fint på mange med BP?

Jeg har prøvd den også. La på meg mye og ble veldig syk av den. Nå skal det sies at jeg ikke fikk noen opptrappingsplan den gangen. Startet rett på 200 mg, tror jeg det var. Ble helt slått ut og kom meg aldri i løpet av de månedene jeg brukte den. Jeg lå en hel vinter mere og mindre og depresjon ble jo ikke bedre av dette.

Nei, jeg er nok et håpløst tilfelle som man burde kaste ut til reven i skogen. Forresten ikke sikker på om den ville ha meg engang......

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Burde ta Truxal - det hjelper.

Skrevet

Jeg har prøvd den også. La på meg mye og ble veldig syk av den. Nå skal det sies at jeg ikke fikk noen opptrappingsplan den gangen. Startet rett på 200 mg, tror jeg det var. Ble helt slått ut og kom meg aldri i løpet av de månedene jeg brukte den. Jeg lå en hel vinter mere og mindre og depresjon ble jo ikke bedre av dette.

Nei, jeg er nok et håpløst tilfelle som man burde kaste ut til reven i skogen. Forresten ikke sikker på om den ville ha meg engang......

Det er jo mye annet å velge i. Du er da ikke ett håpløst tilfelle :)

rett på 200mg, det er ikke rart du ble utslått.

Gjest valg 2011
Skrevet

Det er jo mye annet å velge i. Du er da ikke ett håpløst tilfelle :)

rett på 200mg, det er ikke rart du ble utslått.

Jeg vet ikke hvordan det er normalt å trappe opp denne medisinen? Fikk ihvertfall aldri noen plan ang dette. Takk for at du svarte :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er normalt å trappe opp denne medisinen? Fikk ihvertfall aldri noen plan ang dette. Takk for at du svarte :-)

Det er vanlig å begynne på 25mg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...