Gå til innhold

Kan et opphold hjelpe? Nils

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk som jeg har skrevet tidligere kraftig allergianfall i øynene og ansiktet etter en god uke uten lamictal og da jeg startet opp igjen. Legen ba meg kutte ut lamictalen en uke samtidig som jeg tok predisolon. Så sa han at jeg bare kunne begynne på igjen da jeg var fin uken etter... men nå begynner jeg igjen å få utslett i mildere former. Visst dette utvikler seg igjen mente han at jeg burde slutte på lamictal. Men kan det være en bedre ide og prøve å trappe opp igjen sakte? Da jeg ble satt på lamictal i utgangspunktet var jeg innlagt og begynte rett på 200 mg. Det gikk for så vidt greit den gangen... Men jeg lurer på om det er oppholdet og det at jeg begynte rett på 200 mg igjen som gjorde utslaget... Har tatt allergitester, men det eneste jeg er allergisk mot er hustøvmidd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle som skal begynne med Lamictal skal gjennom den vanlige opptrappingen slik det er beskrevet i Felleskatalogen.

Å begynne direkte på 200 mg er feilbehandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...