Gå til innhold

Kynisk psykiatri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg aldri vært innlagt (burde kanskje ha vært det), men kjenner meg godt igjen i hvordan det er å være så fortvilet og ha det så vondt, og ikke få den omsorgen man trenger. Sånn som jeg "kjenner" deg her inne, er du sånn at du ikke sutrer for å manipulere/få oppmerksomhet, sånn som PieLill nevner i noen av sine eksempler, men at tårene dine er et ekte uttrykk for dyp smerte.

Hvis du aldri noen sinne har opplevd å bli møtt på en god måte når du er så fortvilet, håper jeg virkelig du kan oppleve det og få en god erfaring der.

Bortsett fra det, og sett litt i et overordnet perspektiv: Kan det være at DU, på SIKT, hadde best av å IKKE bli trøstet akkurat der og da, men heller å oppleve at du var på et trygt sted med rutiner, der omsorgspersonene (pleierne) viste omsorg ved å fokusere på andre ting, prøvde å få deg til å spise o.l.? Kan det også føles trygt, og sette igang noen gode greier inn i deg på sikt?

Er ikke noe sutrehøne nei. Jeg gråt fordi jeg så ikke noen annen løsning enn å ta livet av meg. En samtale om at det er håp for framtiden kunne nok stilnet tårene. Men at personen syntes det hastet mer å re opp en seng så gråt jeg enda mer.

Gjest frusirianne
Skrevet

Så leit da. Håper dere sa ifra til personen selv om det nok da ville blitt "grining" også hehe. Dumt at du heller ikke ble forstått av psykologen du gikk til.

Jeg har gått i gruppe selv og fikk helt is i magen og redsel for at det er meg det siktes til.

Nå foregår det til enhver tid veldig mange grupper rundt om i Norges land, jeg tror sannsynligheten for at du og jeg har vært i samme er forsvinnende liten. Dessuten virker du mye mer reflektert enn vedkommende har evner til å bli. Så jeg tror du trygt kan smelte isen og puste ut:))

Skrevet

Det jeg lurer på er hvordan psykiatri er ment for å være, og hva holder de på med, vet de hva de gjør?

Har de noen plan i det hele tatt?

Og vet de hvordan de skal behandle psykisk syke?

Det skremmer meg virkelig, og tenker det er best å holde seg langt unna. Enkelte gjør vondt verre. Mulig noen har kompetanse og planer osv, men de virker å være i fåtall.

Er kanskje slik med somatiske sykehus og, noen kan og noen ikke. Men de er iallefall ikke ufaglærte. Selv om de er kalde kan de sette sprøyter, ta blodprøver ect. Men mange av de ansatte i psykiatrien vet mindre om psykiatri enn pasientene, det er uhørt etter min mening.

Hvorfor lot de deg ligge der å gråte?

ikke sikkert det er noe svar på det, ikke sikkert de er kyniske. De vet bare ikke hvordan de skal takle det, fordet har de ikke lært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...