Gå til innhold

Trenerne slipper unna dugnad

Gjest Eller blir det dumt?

Anbefalte innlegg

Gjest Eller blir det dumt?

Gutten min på 11 år spiller fotball. Laget har 4 trenere( sønnene spiller på laget). Som foreldre blir det en del kioskvakter. Og siden de 4 trenerne slipper så blir det mye på oss andre. Kan vi komme med forslag at trenerne,eller deres samboerne stiller også opp?. Ikke så ofte som oss andre men iallefall en gang l løpet av sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt riktig at trenerne skal slippe dugnad. Jeg har også en 11-åring og det er slik hos oss også.

Trenerne er jo på dugnad hver eneste treningsuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerne stiller jo på frivillig dugnad hver uke, kanskje oftere når det er kamper, så det blir bare dumt å be om at de stiller på kioskdugnad i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerne stiller vel opp som trenere på dugnad, og da synes jeg det bare er rett og rimelig at de slipper unna kioskvakter i tillegg - da skal de vel uansett være med laget sitt.

Samboerne deres derimot kan godt settes opp i kiosken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger sammen tidsbruken på treninger, kamper og cuper, tipper jeg trenerne slår kioskvaktene ganske grundig.

Det følgende er skrevet under denne forutsetningen. Hvis laget driver kiosk på heltid, blir det selvfølgelig noe annet, men jeg regner med at vi snakker om etpar vakter pr. sesong.

Jeg setter opp liknende vakter for et lag, og jeg strekker meg veeeldig langt for å la trenerne få fri.

Kioskvakt er noe av det enkleste som finnes, jeg skjønner virkelig ikke problemet. Hvis dere får beskjed for sent, slik at det blir vanskelig pga. andre planer og kort tid å finne noen å bytte med, kan dere si fra om det. Under normale forhold synes jeg det bør være aller siste utvei å forlange at trenerne også skal ta disse vaktene. Så ja, jeg synes det er dumt og egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eller er det dumt?

Hvis du legger sammen tidsbruken på treninger, kamper og cuper, tipper jeg trenerne slår kioskvaktene ganske grundig.

Det følgende er skrevet under denne forutsetningen. Hvis laget driver kiosk på heltid, blir det selvfølgelig noe annet, men jeg regner med at vi snakker om etpar vakter pr. sesong.

Jeg setter opp liknende vakter for et lag, og jeg strekker meg veeeldig langt for å la trenerne få fri.

Kioskvakt er noe av det enkleste som finnes, jeg skjønner virkelig ikke problemet. Hvis dere får beskjed for sent, slik at det blir vanskelig pga. andre planer og kort tid å finne noen å bytte med, kan dere si fra om det. Under normale forhold synes jeg det bør være aller siste utvei å forlange at trenerne også skal ta disse vaktene. Så ja, jeg synes det er dumt og egoistisk.

Mente ikke trenerne selv men deres bedre halvdel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin, er det mulig?:) De stiller jo opp som gratis trenere hver uke, og sikkert også i helger! Ja, det blir for dumt. De skulle fått blomster og sjokolade i tillegg til å slippe dugnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaktene fordeles vel pr. barn? Hvis dere har tre vakter pr. sesong, er det vel ingen som legger seg opp i om det er mor eller far som stiller på dem?

Jeg ser på sånt som en familieinnsats. En av naboene mine har en guttunge i fotballen og småskolen, en datter i barnehagen og en baby. Han er trener for eldstemann, det betyr at kona hans har ansvaret for resten av flokken X timer hver uke når det er trening eller kamp. Jeg synes ikke hun slipper unna noe som helst og ville aldri forlangt at hun skulle ta noen kioskvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mente ikke trenerne selv men deres bedre halvdel''

Dugnader fordeles pr. barn, som laban forklarer så forbilledlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, er det mulig?:) De stiller jo opp som gratis trenere hver uke, og sikkert også i helger! Ja, det blir for dumt. De skulle fått blomster og sjokolade i tillegg til å slippe dugnader.

Enig. Beundrer virkelig trenerne til begge barna mine. Da det forleden var kamp, og reserven ikke kunne stille, klarte ene treneren å "snike" seg unna siste jobbmøte i Bergen for å rekke kampen med gutta. Stiller uke etter uke (gjerne flere ganger). Jeg tar av meg hatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både trenere og samoboere bør slippe kioskdugnader når de stiller opp på dugnad som trenere flere ganger i uka. -for de er vel ikke betalte trenere?

Hvis dere andre står på krava om at de i tillegg skal stille på kioskdugnader risikerer dere at de trekker seg som trenere fordi det blir alt for stor belastning på familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De skulle fått blomster og sjokolade i tillegg til å slippe dugnader.''

Helt enig. Jeg håper de fleste trenere som stiller opp på frivillig basis får det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan vi komme med forslag at trenerne,eller deres samboerne stiller også opp?'' I såfall håper jeg trenerne foreslår at treneroppgavene også går på runde, så får dere se om det virkelig faller "veldig mye" på dere. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Mente ikke trenerne selv men deres bedre halvdel''

Mener du også at barn hvis foreldre er skilt og har nye partnere skal ha 4 ganger så mange kioiskvakter som barn med bare en forelder?

Nei, trenerne gjør mer enn man kan forvente i de fleste tilfeller og som flere ander påpeker - den andre halvdelen har sannsynligvis hus og søsken av fotballbarnet å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes trenerne bør slippe kioskvakter og lignende, men vet at i enkelte klubber blir foreldre som er trenere pålagt like mye dugnad som andre foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Trenerne stiller vel opp som trenere på dugnad, og da synes jeg det bare er rett og rimelig at de slipper unna kioskvakter i tillegg - da skal de vel uansett være med laget sitt.

Samboerne deres derimot kan godt settes opp i kiosken.

Hvorfor skal de familiene som avser én voksen til "dugnad" (trening) hver uke belastes med en ekstra vakt?

Det holder vel at én forelder stiller, og jeg tipper trenerne jobber mer enn de flest andre familiene til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min stiller som trener minimum 4 timer pr uke fra og med september til og med mai. Det vil si ca150 t i året. Og siden han har glede av det selv, så får han gjerne ta den tida av vår felles fritid for å følge opp et av barna våre og drive med noe han liker. Så får det heller være at jeg må ha mer aleinetid med det andre barnet vårt.

Men jeg kan love deg at både han og jeg hadde trekt oss rimelig kjapt fra all innsats om sure foreldre på kioskvakt hadde begynt å mumle om at vår familie ikke bidrar nok til fellesskapet. Den dagen kjerringene (av begge kjønn) har stått 150+ timer pr år i kiosken selv for idrettslaget, da kan jeg vurdere å stille opp til dugnader!

Nå skal det sies at vi stiller opp til en del dugnader likevel, men da mer av sosiale årsaker og fordi det er trivelig selskap. Tror ikke jeg ville ha opplevd det som trivelig selskap om surmulende foreldre skulle ha trukket meg inn i kiosken, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I håndballgruppa til sønnen min er det så så å ta av at trenerene må stille på sekretariatsvakter i tillegg til å lede kamper og treninger. Kona til den ene treneren stiller også opp som kafèvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trener, og slipper stort sett unna slike dugnader. Det syns jeg er naturlig da jeg i snitt bruker minst 2,5 timer hver uke på treningene hele året rundt - i tillegg til at jeg er tilstede på alle kamper og alle cuper. Vi har så mange spillere at vi stiller to lag og jeg må være på alt - fra første spiller kommer til siste spiller drar. I tillegg må jeg stille på møter osv i klubben og deltar også på kurs.

Syns på en måte jeg gjør mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...