Gjest anna72 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Både i skiklubben og fotballklubben min sønn går i slipper selvfølgelig trenerne andre dugnader. Trenerne stiller jo til dugnader to ganger hver uke ellers, så det skulle bare mangle også. Skal trenerne ha hallvakter og kioskvakter i tillegg vil jeg tro det blir manko på trenere ganske så raskt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det kan da umulig bli så mye på dere andre, sammenlignet med hvor mye trenerne stiller opp? Det har aldri slått meg at trenere skulle delta på dugnad i tillegg til alt arbeidet de har gjennom året. At noen orker å ta på seg sånt, går over min forstand. Jeg tar gladelig noen ekstra kioskvakter som betaling for at noen faktisk gidder å være trenere! (Annerledes naturligvis, dersom det er betalte trenere som har dette som jobb, men det hører da til sjeldenhetene) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Mannen min stiller som trener minimum 4 timer pr uke fra og med september til og med mai. Det vil si ca150 t i året. Og siden han har glede av det selv, så får han gjerne ta den tida av vår felles fritid for å følge opp et av barna våre og drive med noe han liker. Så får det heller være at jeg må ha mer aleinetid med det andre barnet vårt. Men jeg kan love deg at både han og jeg hadde trekt oss rimelig kjapt fra all innsats om sure foreldre på kioskvakt hadde begynt å mumle om at vår familie ikke bidrar nok til fellesskapet. Den dagen kjerringene (av begge kjønn) har stått 150+ timer pr år i kiosken selv for idrettslaget, da kan jeg vurdere å stille opp til dugnader! Nå skal det sies at vi stiller opp til en del dugnader likevel, men da mer av sosiale årsaker og fordi det er trivelig selskap. Tror ikke jeg ville ha opplevd det som trivelig selskap om surmulende foreldre skulle ha trukket meg inn i kiosken, nei! ''Men jeg kan love deg at både han og jeg hadde trekt oss rimelig kjapt fra all innsats om sure foreldre på kioskvakt hadde begynt å mumle om at vår familie ikke bidrar nok til fellesskapet.'' Det skjønner jeg veldig godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Dette er ganske enkelt for dere: * Hvor mye tid bruker trenerne på dette? * Hvor mye tid bruker dere andre foreldre på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det synes jeg ikke du skal gjøre med mindre du er villig og i stand til å trene laget selv - og akseptere dugnader i tillegg. Trenerne gjør en stor og ikke alltid like takknemlig jobb. Deres respektive må unnvære dem mens de er på trening. Selvsagt skal de ikke pålegges dugnad i tillegg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg synes det er helt greit at trenerne slipper dugnad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 I håndballgruppa til sønnen min er det så så å ta av at trenerene må stille på sekretariatsvakter i tillegg til å lede kamper og treninger. Kona til den ene treneren stiller også opp som kafèvakt. Guttehåndballens skjebne ;-) Jeg har vært hallvaktansvarlig i flere år og forsøker å bruke trenerne bare i nødsfall. Kiosk slipper de i hvert fall, men det hender jeg må ha noen i sekretariatet som forstår dommertegn for utvisninger osv., i høyt tempo på voksenkamper. Gubben og jeg jobber hele dagen når det er hallvakt, men vi kan dessverre ikke være overalt samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg er ingen fan av dugnader o.l. Men selv jeg skjønner at den innsatsen trenerne gjør for sine lag, må dreie seg om mange timer. Høres urimelig ut at de i tillegg skal bidra med noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hvorfor skal de familiene som avser én voksen til "dugnad" (trening) hver uke belastes med en ekstra vakt? Det holder vel at én forelder stiller, og jeg tipper trenerne jobber mer enn de flest andre familiene til sammen. ''Hvorfor skal de familiene som avser én voksen til "dugnad" (trening) hver uke belastes med en ekstra vakt?'' Nei, det kan du si - for meg er det naturlig - siden kioskvaktene kanskje bare er én per sesong eller noe... Hvis noen virkelig ikke vil det, kan de vel si fra...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nei, det hadde jeg syntes var frekt å forlange av de andre foreldrene. Jeg har selv vært trener for et lag, og det var faktisk trenernes oppgave å få foreldre til å stille på dugnaden. Gjette tre ganger hvem som måtte stille dersom vi ikke fikk nok foreldre?? I det hele tatt kan foreldre kreve lite av trenerne, dersom de ikke er fornøyd får de si i fra, og heller gjøre jobben selv!! Det eneste de kan kreve, er at trenerne behandler barna fint og rettferdig på kamp og trening 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Du kan jo sette opp en jobbplan der du skriver hvor mange timer trenerne jobber for laget kontra hvor mange timer dere foreldre jobber for laget (individuelt) - jobber da dere foreldre mer enn trenerne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 ''Hvorfor skal de familiene som avser én voksen til "dugnad" (trening) hver uke belastes med en ekstra vakt?'' Nei, det kan du si - for meg er det naturlig - siden kioskvaktene kanskje bare er én per sesong eller noe... Hvis noen virkelig ikke vil det, kan de vel si fra...? Jo, men når dette er dugnadsarbeid, og fire familier stiller en person to timer hver eneste uke i tillegg til på alle kamper, så bør de andre ti familiene (eller hva det er) kunne stille én person på kioskvaktene, uansett hvor mange det er. Det er jo bare på hjemmekamper, og kun én gang i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ikke hvis de sammenlagt jobber mer med treninga enn dere gjør i kiosken. Ellers synes jeg det er greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 ''Trenerne slipper unna dugnad - eller blir det dumt?'' Ja, det blir dumt. Ville ikke foreslått det en gang. Du kan jo tilby deg å trene laget i stedet, og slippe dugnadene da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke enig med deg Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Trenerne slipper ikke unna dugnad. Deres dugnadinnsats er å stille opp og trene laget og være med på kampene, uten noen form for godtgjøring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.