Gå til innhold

Hva hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

Gjest feit og glad?
Skrevet

En partner som var feit, med medisiner, men frisk, med energi og livsglede?

Eller en slank partner, uten medisiner, men syk, trett, lite energi og liten livsglede?

Skrevet

Bedre frisk og rik enn syk og fattig! :)

Som du sikkert forstår er det umulig å besvare spørsmålene dine. Men generelt vil jeg si at en får håpe at livsglede betyr mer enn antall kilo ved valg av partner.

Skrevet

Jeg ville valgt slank, uten medisiner, men frisk med energi og livsglede.

Hva år deg til å tro at en slank peron uten mediiner skal være sykere og tristere enn en tykk med medisiner?

Gjest feit og glad
Skrevet

Som du sikkert forstår er det umulig å besvare spørsmålene dine. Men generelt vil jeg si at en får håpe at livsglede betyr mer enn antall kilo ved valg av partner.

Jeg også håper det :-)

Skrevet

:-)

Omtrent mitt poeng. Jeg så ikke ditt innlegg da jeg postet mitt, hadde problemer med tregt nettverk som hang.

Gjest feit og glad
Skrevet

Hva år deg til å tro at en slank peron uten mediiner skal være sykere og tristere enn en tykk med medisiner?

''Hva år deg til å tro at en slank peron uten mediiner skal være sykere og tristere enn en tykk med medisiner?''

Jeg er ikke frisk og glad uten medisiner, men jeg legger mye på meg når jeg bruker medisiner. Derfor har jeg et valg.

Skrevet

''Hva år deg til å tro at en slank peron uten mediiner skal være sykere og tristere enn en tykk med medisiner?''

Dette kan være en svært relevant problemstilling for mennesker med alvorlige psykiske lidelser. Mange av medikamentene som benyttes har en tendens til å gi vektøkning. Det er ikke uvanlig med en betydelig vektøkning.

Skrevet

Jeg er ikke frisk og glad uten medisiner, men jeg legger mye på meg når jeg bruker medisiner. Derfor har jeg et valg.

Trenger du medisiner, så må du jo ta dem! Kan du ikke få et annet merke så du ikke legger på deg, eller hjelp til å legge om kosten?

Skrevet

Dette kan være en svært relevant problemstilling for mennesker med alvorlige psykiske lidelser. Mange av medikamentene som benyttes har en tendens til å gi vektøkning. Det er ikke uvanlig med en betydelig vektøkning.

Jeg har skjønt det, av svaret fra trådstarter til meg, og også kommentert på det.

Jeg la ikke merke til hvilket forum jeg svarte på, og trodde det var en rent hypotetisk problemstilling.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Livsglede er det viktigste for meg, uansett kilo.

Jeg var selv ganske stor i lengre periode, sambo var like glad i meg fordet, for jeg trengte medisinene. Vi trenger livsgleden begge to.

Skrevet

Jeg antar at vedkommende selv (eller partneren) fungerer best på en medisin som gir ganske kraftig vektoppgang, men som gjør livet bedre psykisk og at medisiner som ikke gir vektoppgang ikke hjelper, evt. at uten medisiner holder vedkommende seg normalvektig, men med dårlig psyke.

Skrevet

Jeg har skjønt det, av svaret fra trådstarter til meg, og også kommentert på det.

Jeg la ikke merke til hvilket forum jeg svarte på, og trodde det var en rent hypotetisk problemstilling.

Jeg hadde ikke sett din siste kommentar da jeg postet mitt svar til deg :-)

Skrevet

Det er forferdelig at vi enda strever med overvekt som en enormt plagsom bivirkning ved svært mange psyk.medisiner. Ofte er det heller ikke snakk om noen få kg men en drastisk økning.

Heldigvis er det mulig å gjøre noe med disse kiloene (etterhvert), det er ikke en selvfølge at de alltid skal være der, selv om man fortsetter å bruke medikamentene.

Livsgnist, livsglede, og friskhet vil alltid trumfe en slank kropp. Jeg forstår egentlig ikke at det er et spørsmål engang, vel vitende om at overvekt kan være et rent helvete så er det langt bedre å være frisk enn å i verste fall ikke makte livet lenger.

Skrevet

Jeg antar at vedkommende selv (eller partneren) fungerer best på en medisin som gir ganske kraftig vektoppgang, men som gjør livet bedre psykisk og at medisiner som ikke gir vektoppgang ikke hjelper, evt. at uten medisiner holder vedkommende seg normalvektig, men med dårlig psyke.

Se mitt svar til frosken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...