Gå til innhold

NHD når merker du...

Anbefalte innlegg

Gjest kjemi og sånn
Skrevet

Hvor lang tid tar det som regel før du merker at behandlingsforholdet/kjemien med pasienten funker så godt at du kan tilby en langvarig terapi?

Hvor lang tid tar det som regel før du merker om det dreier seg om BP også, og ikke bare PF?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det første merker en i første time.

Det andre er mer basert på systematisk utspørring enn på noe en "merker". Noen ganger kommer svaret i første time, andre ganger kan det ta meget lang tid å finne ut av.

Gjest kjemi og sånn
Skrevet

Det andre er mer basert på systematisk utspørring enn på noe en "merker". Noen ganger kommer svaret i første time, andre ganger kan det ta meget lang tid å finne ut av.

Tror du det er sånn for de fleste behandlere, at de merker det i første time? Hvorfor er det isåfall da sånn at noen gir kun et intro-tilbud på et visst antall timer før langvarig terapi avtales?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror du det er sånn for de fleste behandlere, at de merker det i første time? Hvorfor er det isåfall da sånn at noen gir kun et intro-tilbud på et visst antall timer før langvarig terapi avtales?

"kjemien" merker jeg i første time.

Om vedkommende er motivert for hardt arbeid, det viser seg først etter noen timer.

Gjest kjemi og sånn
Skrevet

"kjemien" merker jeg i første time.

Om vedkommende er motivert for hardt arbeid, det viser seg først etter noen timer.

Siste spørsmål:

"Motivert for hardt arbeid", hvor hardt skal man jobbe/når blir det bra nok? Hva ER hardt arbeid i denne sammenhengen?

Om jeg gjør hjemmelekser, virkelig går dypt i meg selv mellom timene og holder ut, og prøver mitt aller beste for å gjøre endringer, hva mer kan jeg gjøre?

Hva hvis man møter på stor motstand i seg selv at det stopper opp ved et tidspunkt, har man ikke jobbet hardt nok da?

Skrevet

Ikke for å forstyrre, men... Jeg har personlig lært meg å ikke stole på førsteinntrykket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...