Gjest vet ikke helt dama Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Har bipolar lidelse og plages med paranoide forestillinger. Nå har jeg begynt på 25 mg Lamictal, og skal følge opptrappings plan. Men er veldig redd bivirkninger som utslett... Hvor stor sannsynlughet er at jeg opplever det?? Er ganske allergisk i utgangangspunktet... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Hvorfor er du så redd for denne bivirkningen? Noen dagers kløe, så er det over. Lar du være å gå ut av frykt for bivirkningen myggstikk? 0 Siter
Gjest vet ikke helt dame Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Hvorfor er du så redd for denne bivirkningen? Noen dagers kløe, så er det over. Lar du være å gå ut av frykt for bivirkningen myggstikk? Er redd fordi jeg har fått det for meg at jeg kan få støre utslett over hele ansiktet og da må slutte med medisinen... Men tar kanskje feil? :-) Psykiateren min sa jeg ikke kunne bruke medisinen hvis jeg fikk utslett... Er det viktig at jeg bruker 2uker på 25 mg Lamictal opptrapping før jeg begynner på 50 mg? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Er redd fordi jeg har fått det for meg at jeg kan få støre utslett over hele ansiktet og da må slutte med medisinen... Men tar kanskje feil? :-) Psykiateren min sa jeg ikke kunne bruke medisinen hvis jeg fikk utslett... Er det viktig at jeg bruker 2uker på 25 mg Lamictal opptrapping før jeg begynner på 50 mg? Ja, det er korrekt at dersom du får et kraftig utslett, betyr det vanligvis at du ikke kan prøve Lamictal igjen. Ja, det er viktig å følge opptrappingsplanen. Raskere opptrapping øker sannsynligheten for utslett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.