Gå til innhold

NHD-Lamictal, redd for bivirkning...

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke helt dama
Skrevet

Har bipolar lidelse og plages med paranoide forestillinger. Nå har jeg begynt på 25 mg Lamictal, og skal følge opptrappings plan. Men er veldig redd bivirkninger som utslett... Hvor stor sannsynlughet er at jeg opplever det?? Er ganske allergisk i utgangangspunktet...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor er du så redd for denne bivirkningen? Noen dagers kløe, så er det over.

Lar du være å gå ut av frykt for bivirkningen myggstikk?

Gjest vet ikke helt dame
Skrevet

Hvorfor er du så redd for denne bivirkningen? Noen dagers kløe, så er det over.

Lar du være å gå ut av frykt for bivirkningen myggstikk?

Er redd fordi jeg har fått det for meg at jeg kan få støre utslett over hele ansiktet og da må slutte med medisinen... Men tar kanskje feil? :-) Psykiateren min sa jeg ikke kunne bruke medisinen hvis jeg fikk utslett...

Er det viktig at jeg bruker 2uker på 25 mg Lamictal opptrapping før jeg begynner på 50 mg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er redd fordi jeg har fått det for meg at jeg kan få støre utslett over hele ansiktet og da må slutte med medisinen... Men tar kanskje feil? :-) Psykiateren min sa jeg ikke kunne bruke medisinen hvis jeg fikk utslett...

Er det viktig at jeg bruker 2uker på 25 mg Lamictal opptrapping før jeg begynner på 50 mg?

Ja, det er korrekt at dersom du får et kraftig utslett, betyr det vanligvis at du ikke kan prøve Lamictal igjen.

Ja, det er viktig å følge opptrappingsplanen. Raskere opptrapping øker sannsynligheten for utslett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...