Gå til innhold

Angst.

Gjest plutseligpyse

Anbefalte innlegg

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Jeg har time hos fastlegen om et kvarter, men jeg tør ikke å dra og tør ikke å ringe å gi beskjed om at jeg ikke kommer.

Hva skjer da?

Skrevet

Du får en regning i posten for ikke å ha dukket opp og heller ikke å ha avbestilt minst 24 timer i forveien.

Skrevet

Det skjer sannsynligvis ikke noe annet enn at du neste gang må betale for den timen du ikke kom til.

Nå høres det jo ut som du ville ha veldig god nytte av et legebesøk. Du kan ikke sende en sms, da?

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Du får en regning i posten for ikke å ha dukket opp og heller ikke å ha avbestilt minst 24 timer i forveien.

Vet du hvor mye man må betale for å ikke ha møtt?

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Det skjer sannsynligvis ikke noe annet enn at du neste gang må betale for den timen du ikke kom til.

Nå høres det jo ut som du ville ha veldig god nytte av et legebesøk. Du kan ikke sende en sms, da?

Tror ikke de tar i mot sms.

Huff, dårlig start på dagen.

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke, men jeg antar det vil være noe mer enn den vanlige egenandelen.

Skrevet

Tror ikke de tar i mot sms.

Huff, dårlig start på dagen.

Veldig mange legekontor har etterhvert fått seg sms-tjeneste, du kan jo prøve å få det sjekket ut. Og i alle fall burde du jo kommet deg til legen slik at du kunne få behandling for den angsten din...

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Veldig mange legekontor har etterhvert fått seg sms-tjeneste, du kan jo prøve å få det sjekket ut. Og i alle fall burde du jo kommet deg til legen slik at du kunne få behandling for den angsten din...

Får behandling for angst, men ikke hos fastlegen.

Skrevet

Får behandling for angst, men ikke hos fastlegen.

OK. Håper behandlingen virker bedre etterhvert.

Skrevet

Husker ikke akkaruat beløpet, men er en god del mere enn egenandelen.

Håper du får kyndig hjelp for din angst, hos spesialist.

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Husker ikke akkaruat beløpet, men er en god del mere enn egenandelen.

Håper du får kyndig hjelp for din angst, hos spesialist.

Hjelper sikkert ikke at jeg har frikort heller.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det hjelper ikke at du har frikort. Frikortet gjelder for faktisk helsehjelp.

Angst er ikke farlig. Det er mulig å bestemme seg for å løfte av røret og ringe.

Gjest plutseligpyse
Skrevet

Nei, det hjelper ikke at du har frikort. Frikortet gjelder for faktisk helsehjelp.

Angst er ikke farlig. Det er mulig å bestemme seg for å løfte av røret og ringe.

Det er selvsagt mulig.

Skrevet

Mitt legekontor har en slik ordning. Det fungerer ikke slik at jeg kan sende en sms til dem og si at jeg må avbestille en time. Jeg kan få svar på en timebestilling/reseptbestilling via sms.

Så du bør nok forsøke å ringe, med mindre du har lyst til å¨betale for timen. Hva med å stikke innom og avbestille ?

Skrevet

Jo det hjelper og da slipper du å betale, jeg betalte ingenting for noen timer jeg ikke dukket opp på. Og virker som enkelte her ikke forstår hvor invalidiserende angst kan være, kommer i mange grader...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...