Gå til innhold

Hun er så fryktelig mørkredd

Anbefalte innlegg

Gjest --VilHjelpeHenne--
Skrevet

15 år og så veldig redd for å sove alene. Hun våger bare si det til meg, og jeg bor mange mil unna. Hun ligger våken om nettene, svetter, med lyset på. Livredd for å sove. Gråter. Sovner på morgenkvisten i utmattelse.-Og jeg aner ikke hva jeg skal gi av råd. Hun blir veldig redd av skumle filmer, så hun har lovet meg å passe på å ikke se på det, hun skal passe på hva hun fyller seg med. Men filmene hun allerede har sett, de bildene er jo der. Hun er veldig klar over at det ikke er virkelig. Men når hun ligger der alene, så er det ikke så lett å overbevise seg selv om dette likevel..

Og så føler hun seg jo for gammel til å spørre om småsøsken vil sove i samme rom.

Dette går selvsagt ut over konsentrasjon på skolen og alt som er.

Noen tips?

Skrevet

Hun burde fortelle det til sine foreldre (om hun har det slaget som det ville hjelpe å snakke med).

Skrevet

Jeg synes du skal hjelpe henne med å få fortalt om dette til foreldrene sine.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tror du foreldrene vil ta det på alvor?

Vi har ei på samme alder som er veldig mørkredd, spesielt ute, vi nærmeste vet det, så vi snakker med henne i telefonen mange kvelder når hun skal hjem fra fritidsaktiviter, venner o.l. Vi sier det ikke direkte, for hun er jo stolt, men på den måten kommer hun seg rundt om kvelden, det mørknere jo tidligere og tidligere. (vi bor ikke samme sted pga skole). Hjemme hadde vi også noen små grep, uten at det egentlig ble hauset så mye opp, slik at ungdommen ikke følte seg "liten", for de er en litt vanskelig alder slik sett.

Så kanskje det kan hjelpe om foreldrene er obs og kan være tilgjengelige når kvelden kommer? Kanskje dere kan snakke om at du kan ta en prat med dem? Rolig og saklig, se om dere finner noen få løsninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...