nitty-gritty Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Minstejenta på nesten 1,5 år nekter å ha på sko og sokker. Jeg forsøker avledning og belønning og kjefting, men ingenting biter i mer enn fem minutter før hun sniker fottøyet av. Deretter kaster hun det gjerne ut av vogna mens jeg er opptatt med noe annet. Jeg har forsøkt sokker med knyting, men med mindre jeg snurper sammen så mye at blodsirkulasjonen nærmest stopper, så får hun de av til slutt. Det samme gjelder sko. Det begynner å bli kaldt, så hun kan ikke ha bare føtter spesielt lenge. Det virker ikke som hun ser eller bryr seg om sammenhengen mellom manglende fottøy og kalde tær. I tillegg får jeg stygge blikk, som om jeg neglisjerer henne, mens jeg selv er fullt påkledd Noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ta på votter også, så får hun vel problemer med sokkene i hvert fall? Satse på stramt teppe til det blir såpass kaldt at hun (kanskje?) godtar termosokker? Pose er kanskje litt vanskelig når hun er så stor - og ut fra bostedet tipper jeg dere ikke har noen kjempevogn? La henne få noe veldig interessant å tukle med, så hun glemmer føttene? Det har du sikkert forsøkt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Sånn var Datra også. Finn fram ei pose hun kan ha i vogna, og så lenge hun sitter oppi den hadde jeg ikke giddet å ta kampen. Naboen min sydde teppepose til Datra da hun var i den alderen. Et billig rosa fleeceteppe og et billig dynetrekk i kule farger ble sydd sammen og satt en glidlås i. Ungen elsket å sitte i den, og da trengte hun ikke noe på beina den seinsommeren. På høsten fant jeg fram voksiposen. Men hun protesterte ikke på å ha noe på beina når hun skulle ut av vogna, altså. Det ga seg forresten etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Strømpebukse med ullsokker inni. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Ta på votter også, så får hun vel problemer med sokkene i hvert fall? Satse på stramt teppe til det blir såpass kaldt at hun (kanskje?) godtar termosokker? Pose er kanskje litt vanskelig når hun er så stor - og ut fra bostedet tipper jeg dere ikke har noen kjempevogn? La henne få noe veldig interessant å tukle med, så hun glemmer føttene? Det har du sikkert forsøkt... Votter blir for varmt ennå, det er nok ikke tid for det før i oktober/november eller der omkring. Teppe drar hun av og kaster, pose har vi ikke - men jeg ser mariaflyfly har et godt forslag der Takk for rådene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Sånn var Datra også. Finn fram ei pose hun kan ha i vogna, og så lenge hun sitter oppi den hadde jeg ikke giddet å ta kampen. Naboen min sydde teppepose til Datra da hun var i den alderen. Et billig rosa fleeceteppe og et billig dynetrekk i kule farger ble sydd sammen og satt en glidlås i. Ungen elsket å sitte i den, og da trengte hun ikke noe på beina den seinsommeren. På høsten fant jeg fram voksiposen. Men hun protesterte ikke på å ha noe på beina når hun skulle ut av vogna, altså. Det ga seg forresten etterhvert. God ide med den posen! Skal ta en prat med moren min, som faktisk syr (jeg kan ikke sy i en knapp en gang) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Strømpebukse med ullsokker inni. Strømpebukse er for varmt, med mindre hun har på kjole/skjørt. Og selv da draaaaaar hun i strømpebuksa, til den nærmest er av. Hun hater visst alt som dekker de søte tærne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 God ide med den posen! Skal ta en prat med moren min, som faktisk syr (jeg kan ikke sy i en knapp en gang) Du har mail 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Tror jeg hadde prøvd med strømpebukse en periode så kanskje hun venner seg til å ha noe på føttene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ville brukt strømebukser og dresser med hel fot. Evt støvletter og andre ting som er for vanskelig å få av. Du er størst og smartest. Så du klarer å finne noe hun ikke greier å rive av. :-) Bebreidende blikk får man bare overse. Alltid en eller annen som har et eller annet og utsette på foreldre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Sånn var Datra også. Finn fram ei pose hun kan ha i vogna, og så lenge hun sitter oppi den hadde jeg ikke giddet å ta kampen. Naboen min sydde teppepose til Datra da hun var i den alderen. Et billig rosa fleeceteppe og et billig dynetrekk i kule farger ble sydd sammen og satt en glidlås i. Ungen elsket å sitte i den, og da trengte hun ikke noe på beina den seinsommeren. På høsten fant jeg fram voksiposen. Men hun protesterte ikke på å ha noe på beina når hun skulle ut av vogna, altså. Det ga seg forresten etterhvert. ''Det ga seg forresten etterhvert. :)'' Ser for meg en 19-åring som febrilsk river av sokker og sko. :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 ''Det ga seg forresten etterhvert. :)'' Ser for meg en 19-åring som febrilsk river av sokker og sko. :-) mvh Det gir seg vel før konfirmasjonsalder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Sånn var Datra også. Finn fram ei pose hun kan ha i vogna, og så lenge hun sitter oppi den hadde jeg ikke giddet å ta kampen. Naboen min sydde teppepose til Datra da hun var i den alderen. Et billig rosa fleeceteppe og et billig dynetrekk i kule farger ble sydd sammen og satt en glidlås i. Ungen elsket å sitte i den, og da trengte hun ikke noe på beina den seinsommeren. På høsten fant jeg fram voksiposen. Men hun protesterte ikke på å ha noe på beina når hun skulle ut av vogna, altså. Det ga seg forresten etterhvert. Sukk, omtrent når gir det seg? Min 10-åring er "allergisk" mot sokker og sko, kan det se ut som... (men bruker det selvfølgelig ute når det blir veldig kaldt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.