Gå til innhold

Dette med avtaler vedr selvmord

Anbefalte innlegg

Gjest Avtaler og sånn
Skrevet

Psykiatrien, dvs min psykolog vil at jeg skal love at jeg ikke tar livet mitt når jeg går i behandling.

Hva skjer hvis man sier at man ikke kan love det? Blir man kastet ut?

Skrevet

De finner vel ut at det ikke er vits i å hjelpe noen som vil dø uansett, og det er trist. Tror de fleste vil leve, men når livet blir uutholdelig vil en bare få slippe. Det er bare menneskelig, det hadde sikkert de selv også tenkt. Men tror ikke de roper det ut, lurt å holde slike tanker for seg selv. Tror de også gjør det.

Skrevet

Jeg tenker at det handler mest om en avtale med deg selv. Å bestemme seg for å gi hundre prosent til livet og behandlingen over en viss tid gir deg langt større utbytte enn om du har en fot i hver "leir". Som med annen selvskading, så tar selvmordstanker bort fokus fra konstruktive mestringstrategier.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med denne avtalen ønsker en å få deg til å legge den daglige vurderingen av om du skal drepe deg eller ikke på is. Du utsetter denne vurderingen til du kan evaluere effekten av den planlagte behandling. Hvis du ikke er villig til det, er det liten sannsynlighet for at behandling har noe for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...