Gjest Avtaler og sånn Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Psykiatrien, dvs min psykolog vil at jeg skal love at jeg ikke tar livet mitt når jeg går i behandling. Hva skjer hvis man sier at man ikke kan love det? Blir man kastet ut? 0 Siter
Gjest Chakana Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 De finner vel ut at det ikke er vits i å hjelpe noen som vil dø uansett, og det er trist. Tror de fleste vil leve, men når livet blir uutholdelig vil en bare få slippe. Det er bare menneskelig, det hadde sikkert de selv også tenkt. Men tror ikke de roper det ut, lurt å holde slike tanker for seg selv. Tror de også gjør det. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Jeg tenker at det handler mest om en avtale med deg selv. Å bestemme seg for å gi hundre prosent til livet og behandlingen over en viss tid gir deg langt større utbytte enn om du har en fot i hver "leir". Som med annen selvskading, så tar selvmordstanker bort fokus fra konstruktive mestringstrategier. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Med denne avtalen ønsker en å få deg til å legge den daglige vurderingen av om du skal drepe deg eller ikke på is. Du utsetter denne vurderingen til du kan evaluere effekten av den planlagte behandling. Hvis du ikke er villig til det, er det liten sannsynlighet for at behandling har noe for seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.