Gå til innhold

Nye bestemmelser?

Anbefalte innlegg

Gjest medisinwoman
Skrevet

Jeg lurer på om det ikke lenger er lov til å faxe en resept fra et legekontor til et apotek? Er det heller ikke lov til å sende en resept i posten lengre?

Jeg har hele tiden fått lov til dette, men min datter ble igår nektet dette. En sur og grinete sekretær hadde sagt at hun ikke kunne gjøre dette. Har det kommet nye regler?

Skrevet

Ikke hørt om nye regler men det avhenger som vanlig av resepten størrelse. Vedkommende kan feks ikke faxe mer enn 10 imovane til apoteket men du kan få resept på 30 Imovane ved å få resepten i postkassen.

Gjest medisinwoman
Skrevet

Ikke hørt om nye regler men det avhenger som vanlig av resepten størrelse. Vedkommende kan feks ikke faxe mer enn 10 imovane til apoteket men du kan få resept på 30 Imovane ved å få resepten i postkassen.

Dette gjaldt asmamedisiner. Vedkommende må ha hatt en veldig dårlig dag.

Skrevet

Er du sikker på at det var selve faxingen til apoteket som var problemet, og ikke det at legekontoret ikke vil skrive ut resepter på grunnlag av telefonhenvendelser?

Det virker sært om de skulle motsette seg å faxe resepter til apoteket, det trodde jeg alle legekontor gjorde. Derimot er det mange som er restriktive på å fornye resepter på grunnlag av telefonhenvendelser dersom det er lenge siden legen har sett pasienten. Høres imidlertid litt rart ut siden det gjaldt astmamedisiner, det er vel noe hun har fått mange ganger før?

Skrevet

Dette gjaldt asmamedisiner. Vedkommende må ha hatt en veldig dårlig dag.

Dersom dette gjaldt resept på medisiner som vedkommende ikke har brukt før så må vedkommende ha hatt en særdeles dårlig dag.

Skrevet

Dersom dette gjaldt resept på medisiner som vedkommende ikke har brukt før så må vedkommende ha hatt en særdeles dårlig dag.

dersom dette IKKE gjaldt, - skal det såklart være

Gjest medisinwoman
Skrevet

Det som irriterer meg veldig er at en ungdom blir avfeid på denne måten (hun er over 18 år). Når jeg ringer får jeg aldri slike svar. Det er ikke første gangen dette skjer og jeg må ordne opp. Det virker som de har mere respekt for mennesker som er godt voksne? De kjenner henne også. så dette skulle ikke være noe problem.

Gjest medisinwoman
Skrevet

Er du sikker på at det var selve faxingen til apoteket som var problemet, og ikke det at legekontoret ikke vil skrive ut resepter på grunnlag av telefonhenvendelser?

Det virker sært om de skulle motsette seg å faxe resepter til apoteket, det trodde jeg alle legekontor gjorde. Derimot er det mange som er restriktive på å fornye resepter på grunnlag av telefonhenvendelser dersom det er lenge siden legen har sett pasienten. Høres imidlertid litt rart ut siden det gjaldt astmamedisiner, det er vel noe hun har fått mange ganger før?

Jeg synes i såfall dette er en rar praksis. Hva om noen reiser langt bort og glemmer medisinen sin. Skulle det da ikke være mulig å få ringt og faxet medisiner til nærmeste apotek? Jeg skal slutte å irritere meg, men jeg synes i flere tilfeller at ungdommene mine blir avvist og at det er jeg som må ordne opp. Legesekretæren igår hadde sikkert en kraftig PMS.

Skrevet

Det som irriterer meg veldig er at en ungdom blir avfeid på denne måten (hun er over 18 år). Når jeg ringer får jeg aldri slike svar. Det er ikke første gangen dette skjer og jeg må ordne opp. Det virker som de har mere respekt for mennesker som er godt voksne? De kjenner henne også. så dette skulle ikke være noe problem.

Slike drager som det der må du bare ringe å klage på. Din datter har sikkert ikke navnet på vedkommende men skjer det igjen så be henne notere seg navnet.

Skrevet

Jeg synes i såfall dette er en rar praksis. Hva om noen reiser langt bort og glemmer medisinen sin. Skulle det da ikke være mulig å få ringt og faxet medisiner til nærmeste apotek? Jeg skal slutte å irritere meg, men jeg synes i flere tilfeller at ungdommene mine blir avvist og at det er jeg som må ordne opp. Legesekretæren igår hadde sikkert en kraftig PMS.

Det høres ut som din datter har blitt lite godt ivaretatt av fastlegekontoret :-( Enig i det du skriver om at det blir ekstra ille dersom ungdommer behandles dårlig akkurat i den aldersfasen hvor de er i ferd med å ta ansvar for slike ting selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...