Gå til innhold

Å vente på ny resept

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan være en utfordring. Jeg greier ikke alltid holde meg helt til angitt dosering, med det resultat at pilleboksen er tom før jeg føler at jeg kan ringe for ny resept.

Nå har jeg kikket i alle vesker og mulige steder hvor jeg kanskje kunne glemt et pillebrett, men nei. Jeg vet jo innerst inne at jeg har kontroll med hvor pillene er, og at sjansen for et glemt brett er lik null. Jeg har tatt frem kalenderen og regnet dager og piller, og hurra, over helga kan jeg ringe fastlegen.

Jeg får da resept for 3 måneder, og har som mål å ikke ta en eneste pille ekstra. Men, hvem vet, jeg sitter vel på samme måte en uke eller to før tiden neste gang også.

Noen som kjenner seg igjen?

Gjest medisinwoman
Skrevet

Jeg har alltid bestillt nye resepter i god tid og dette har ikke vært noe problem. Sikker på at du ikke får ny resept om du ringer idag? Om dette ikke gjelder vanedannende medisiner da. Da blir det sikkert noe annet.

Skrevet

Dersom dette gjelder vanedannende medisiner bør det ringe et par varsellamper hos deg. Men om ikke kan du helt sikkert ringe og få ut resept i god tid før du går tom.

Skrevet

Jeg er motsatt av deg jeg da, jeg har nesten 300 stk 2mg rivotril liggende. Jeg har ett system att jeg ber legen om en resept hver 9ende måned, da jeg mener det er akseptabelt bruk. Så jeg får 100 stk hver 9de måned. Hvorfor jeg gjør dette vet jeg ikke, men det er en slags forsikring, i tilfelle legen min slutter og jeg må ha en annen lege som ikke er like grei med reseptblokka. For tidligere erfaringer med andre leger, er att de ikke skriver ut slikt, selv om jeg har det stående i epikrise att det er fast behovsmedisin. (skrevet av psykiater).

Skrevet

Jeg er motsatt av deg jeg da, jeg har nesten 300 stk 2mg rivotril liggende. Jeg har ett system att jeg ber legen om en resept hver 9ende måned, da jeg mener det er akseptabelt bruk. Så jeg får 100 stk hver 9de måned. Hvorfor jeg gjør dette vet jeg ikke, men det er en slags forsikring, i tilfelle legen min slutter og jeg må ha en annen lege som ikke er like grei med reseptblokka. For tidligere erfaringer med andre leger, er att de ikke skriver ut slikt, selv om jeg har det stående i epikrise att det er fast behovsmedisin. (skrevet av psykiater).

Heldiggris

Skrevet

Heldiggris

Hvorfor det? I lengden så kunne jeg godt tenkt meg å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...