Gå til innhold

Humørsvingninger og sinne

Anbefalte innlegg

Gjest Hissigproppen
Skrevet

Etter at jeg fikk barn har humøret mitt blitt endret til det verre! Det topper seg i tiden rundt PMS, da kan jeg bli helt vanvittig sint hvis ikke ungene gjør som jeg sier med en gang. Jeg blir nedlatende, ironisk, banner foran og til ungene, rett og slett en "monster-mamma"!! Jeg vet at det jeg gjør er galt, men jeg klarer ikke å stoppe. Ungene blir lei seg og skyr meg i disse periodene, og jeg blir lei meg og sier unnskyld, men likevel skjer det gang på gang...Jeg føler i det store og hele at jeg nesten aldri er ordentlig glad, og jeg klarer ikke å leke med ungene...Humøret mitt går selvsagt utover mannen min også, som reagerer med å bli like sur på meg. Hvorfor er jeg så kjip og sur, og hvorfor klarer jeg ikke "å ta meg sammen " og/ eller rett og slett være glad for den fine og flotte familien min?!

Skrevet

Man kan ikke ta seg sammen med PMS. Det er en kjemisk "feil" i kroppen, du er "allergisk" mot egne hormoner. Jeg tåler ikke østrogenet mitt, jeg blir rabiat dårlig. På meg har det fungert perfekt å "balansere" via P-pillen Ceracette. Den har ikke østrogen overhodet. http://www.euroclinix.no/cerazette.html

I starten gav jeg nesten opp for jeg blødde HELE tida. Masse tull med syklus. Men jeg fortsatte og nå har jeg ikke mens i det hele tatt! Heller ikke PMS! Hadde aldri i mine dager trodd at det skulle funke på meg, for jeg har hatt mens og plager uansett hva jeg har prøvd av kjemi.

Du bør snakke med legen om problemet og prøve deg frem med p-piller/annen hormonbasert prevensjon. Evnt så går det an å stå på "lykkepiller" den perioden du har det som verst. Mange som har fått hjelp på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...