Gjest taushetsplikt Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 1 ) Hva kan de fortelle, uten å ha klargjort det med pasienten selv? 2 ) har det noen betydning, hva slags tilstand personen selv er i ? Sier de mer,jo mer utafor personen er? I dette tilfellet her, så er ikke jeg skrevet opp som nærmeste pårørende, men jeg fikk likevel vite hvem behandlende lege var, og at de ikke har noen data/tidssperspektiv på når, han blir utskrevet. Hvor går grensen for hva de sier ? Jeg var selv innlagt på akuttpsyk for noen år siden. Da hadde en slektning av meg, som selv er psykiater, fått vite en del ting når han ringte min lege, blant annet hva slags behandling hun tenkte var aktuelt etter utskrivelse. Den informasjonen var ikke klargjort med meg før den samtalen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 De opplysninger du har fått, mener jeg klart ligger innenfor det som er lovlig og akseptabelt. Det er lov å bruke fornuft også innen det som er lovregulert. 0 Siter
Gjest taushetsplikt Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 De opplysninger du har fått, mener jeg klart ligger innenfor det som er lovlig og akseptabelt. Det er lov å bruke fornuft også innen det som er lovregulert. Kan de også fortelle meg, om hva de tenker videre, etter utskrivelsen? 0 Siter
XbellaX Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 En "slektning av deg" er jo ikke din pårørende, med mindre du hadde ført henne opp som pårørende så akkurat den synes jeg var grov. Dette varierer veldig fra sykehus til sykehus. Enkelte steder vil de ikke engang bekrefte at en person er innlagt med mindre du står oppført som hans/hennes pårørende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Kan de også fortelle meg, om hva de tenker videre, etter utskrivelsen? Nei, det kan de ikke uten at pasienten samtykker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.