trollemor;o) Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ja, utebursdag har jeg vurdert, men da er det absolutt et "must" at foreldrene blir med. Det er såpass mange "ville elementer" at jeg ikke tør å ha ansvaret for dem her vi bor. Det er stille og rolig her, men rett ved skogen... Skal absolutt vurdere. Ulempen er om det blir skikkelig drittvær... Hva gjør jeg da? Inviter foreldrene, det er bare koselig! Om ikke alle kommer, så har du iallefall litt hjelp. Om det blir dårlig vær så finnes det gode regnklær. Kanskje får du lånt et partytelt til å grille under? Lykke til, dette går bra!! Skogen i nærheten kan du utnytte med feks sporløp, leite etter godteposen osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hmmmm, det var kanskje ingen dum ide! Gymsal-bursdager er stort sett veldig stas. Vi har også prøvd dette og gutta elsker det. Men skolen deres er ikke av de som ønsker å leie ut til bursdagsfeiring. Men vi får heldigvis låne skolen "min":-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har hatt 20 inne også. 5 åringer, 6 åringer, 7 åringer. Det er småkaos de to timene det varer, men morsomt likevel :-) Kanskje det er fordi jeg er lærer? Og vant til å være alene med store klasser? Og klarer å hanskes med alt fra de som henger i taklampa, til de som absolutt skal sitte på fanget og de som tar oppmerksomhet og de som helst ikke vil bli sett. (ex-)Mannen min er ikke lærer, men han koser seg han også. MEn det er jeg som er sjefen :-) Hm..jeg er lærer jeg også og kan også håndtere store barnegrupper. Men ingen av oss synest det er spesielt morsomt med kaosselskaper, der noen henger i taklampa ;-) Og det er altså ikke bare vi foreldre som er teite og kjedelige. Guttene liker det heller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hm..jeg er lærer jeg også og kan også håndtere store barnegrupper. Men ingen av oss synest det er spesielt morsomt med kaosselskaper, der noen henger i taklampa ;-) Og det er altså ikke bare vi foreldre som er teite og kjedelige. Guttene liker det heller ikke. Vel, de får ikke lov, hverken på skolen eller her. Men det er en i sønnens klasse som stort sett henger i taklampa eller gjør noe annet "upassende", Men han er en skjønn fyr, må bare passes på litt :-) Vi har supre selskaper, og fordi både vi, ungene og gjestene deres koser seg, lager vi gjerne til noen "ekstra" selskaper i løpet av året. Vinterfest, førjulsfest, solfest etc etc. Både inne og ute. Kjempegøy! Mye lyd, mye latter, og en eller annen som trenger litt mer oppmerksomhet enn andre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1316361978' post='4648087] ''Jeg er nok farget av å ikke være frisk (håper inderlig jeg blir det før bursdagen...). '' Jeg håper også at du blir frisk, men du, jeg har vært syk siden guttungen kom, og har rett og slett fått med meg en venninne i slike store bursdager. Jeg kan hjelpe henne med noe annet en annen gang. Som oftes er pappaen her, men noen ganger faller det på meg og siden jeg er som jeg er, trenger litt hjelp. Har du noen du kan spørre? Sist bursdag slo vi oss sammen med ett annet bursdagbarn i klassen, selv om det var noen uker mellom dem, hadde det på skolen, da var vi jo dobbelt opp med voksne. Var veldig OK. Slik formen er nå, så er det absolutt uaktuelt med noe selskap - så heldigvis er det noen uker igjen Jeg vurderer å spørre om vi skal feire i lag med et par andre gutter som har bursdag i samme mnd. Det hadde kanskje vært kjekt... Kanskje låne gymsalen på skolen også, eller en barnehage el.l. Tror det begynner å bli litt mer overkommelig nå - bare formen bedres 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må ha flere voksne til å passe på ute enn inne - er det ikke snarere omvendt, da? Om de søler og herjer utendørs gjør det jo ikke noe. Ungene mine har bursdager om høsten og vinteren, og det er noen år siden vi hadde innebursdag. Det er så veldig mye enklere å la dem løpe rundt ute, rope og søle og rote av hjertens lyst. Ungene synes det er mye morsommere også! En liten aktivitetsløype/en ball og noen pinnebrød, og vips, så har du en kjempeålreit bursdag. Sist var det 26 unger på fest, vi var to voksne til å holde styr på dem og det opplevdes mye enklere enn å ha 8 stykker inne i stua. Jeg ser for meg at ungene stikker av, skjønner du. Og det er ikke spesielt oversiktlig her - som sagt, skog rundt det hele... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har hatt erfaring med å "låne" noen (fornuftige) tenåringer. Det er stor stas! Sist bursdag til 12 åringen inviterte vi guttene i både klassen og de som var året yngre + jentene. I tillegg inviterte vi fotballtrenerene ( to 18 åringer) til å være der en times tid og laga "fotballshow" Det var stas det! :-) Det tror jeg nok var kjempestas! Vurderes - men da må jeg ha med meg 12-års gamle gutter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Inviter foreldrene, det er bare koselig! Om ikke alle kommer, så har du iallefall litt hjelp. Om det blir dårlig vær så finnes det gode regnklær. Kanskje får du lånt et partytelt til å grille under? Lykke til, dette går bra!! Skogen i nærheten kan du utnytte med feks sporløp, leite etter godteposen osv. Ja, så lenge jeg er sikker på at ungene ikke stikker av (mistenker at flere av dem kan finne på noe slikt), så kan vi sikkert utnytte skogen God ide 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Slik formen er nå, så er det absolutt uaktuelt med noe selskap - så heldigvis er det noen uker igjen Jeg vurderer å spørre om vi skal feire i lag med et par andre gutter som har bursdag i samme mnd. Det hadde kanskje vært kjekt... Kanskje låne gymsalen på skolen også, eller en barnehage el.l. Tror det begynner å bli litt mer overkommelig nå - bare formen bedres ''Kanskje låne gymsalen på skolen også, eller en barnehage el.l. '' Her har både menighetshus og turnhall vært i bruk til slike felles barnebursdager. ) Praktisk og så er det like ryddig hjemme når man kommer hjem etter selskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg ser for meg at ungene stikker av, skjønner du. Og det er ikke spesielt oversiktlig her - som sagt, skog rundt det hele... Men stikker de av fra en bursdagsfest, da? Jeg har som sagt hatt mange utebursdager (i aldersspennet 1.klasse-5.klasse), og det har bank i bordet ikke vært noen rømlinger. De forlater ikke godsakene så fort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 ''Kanskje låne gymsalen på skolen også, eller en barnehage el.l. '' Her har både menighetshus og turnhall vært i bruk til slike felles barnebursdager. ) Praktisk og så er det like ryddig hjemme når man kommer hjem etter selskapet. Nå er det ikke så mange slike muligheter her vi bor, men jeg skal prøve å finne ut av det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Men stikker de av fra en bursdagsfest, da? Jeg har som sagt hatt mange utebursdager (i aldersspennet 1.klasse-5.klasse), og det har bank i bordet ikke vært noen rømlinger. De forlater ikke godsakene så fort. Nei jeg vet jo egentlig ikke. De nærmeste vennene til minsten blir nok, men noen av guttene i klassen hans har særdeles liten respekt for voksne, og jeg tør ikke å ha ansvaret for dem ute... Men om vi er flere så kan vi også være flere som holder øye med dem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nei jeg vet jo egentlig ikke. De nærmeste vennene til minsten blir nok, men noen av guttene i klassen hans har særdeles liten respekt for voksne, og jeg tør ikke å ha ansvaret for dem ute... Men om vi er flere så kan vi også være flere som holder øye med dem Skjønner. Noen elementer er nok mer uforutsigbare enn andre. Men da kan du jo evt invitere med foreldre, og sørge for litt kaffe - så får du flere voksne tilstede (pluss mulighet til å bli bedre kjent med de andre foreldrene, kanskje). Utendørs er i hvert fall ikke plassen et problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 I forhold til utebursdag - hva gjør man om det høljer ned og blåser sideveis? Tar på gode klær og passer på at man holder den et sted hvor man kan skaffe ly. Hva med å leie lavvo, om dere bor slik til at det er en mulighet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Skjønner. Noen elementer er nok mer uforutsigbare enn andre. Men da kan du jo evt invitere med foreldre, og sørge for litt kaffe - så får du flere voksne tilstede (pluss mulighet til å bli bedre kjent med de andre foreldrene, kanskje). Utendørs er i hvert fall ikke plassen et problem. Nei, ute blir ikke plassen noe problem Om det blir utebursdag, så kommer jeg nok til å invitere foreldrene også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Tar på gode klær og passer på at man holder den et sted hvor man kan skaffe ly. Hva med å leie lavvo, om dere bor slik til at det er en mulighet? Hmmm, lurer på om en av naboene har en lavvo... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nei, ute blir ikke plassen noe problem Om det blir utebursdag, så kommer jeg nok til å invitere foreldrene også Lykke til uansett hva du velger - og god bedring. Skjønner det er slitsomt å tenke på barnefeiring når man er syk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Lykke til uansett hva du velger - og god bedring. Skjønner det er slitsomt å tenke på barnefeiring når man er syk. Tusen takk Mrs. Wallace 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Nei, jeg er nokså sikker på at barna mine ikke stalker folk som har bursdag.. Jeg er fasinert over at det er så til de grader vanskelig å forstå at dette er grei skuring, og for det meste noe voksne legger opp til? Stalker du folk som gifter seg eller har førtiårslag, fordi du ikke er bedt? ;0P Og vi G J Ø R andre ting som barna setter mer pris på. Og som de glatt dropper tyve totimers jalla i året for. Er det bare bursdager de ikke får lov å dra i, eller gjelder det klassefester eller liknende også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Nei, jeg er nokså sikker på at barna mine ikke stalker folk som har bursdag.. Jeg er fasinert over at det er så til de grader vanskelig å forstå at dette er grei skuring, og for det meste noe voksne legger opp til? Stalker du folk som gifter seg eller har førtiårslag, fordi du ikke er bedt? ;0P Og vi G J Ø R andre ting som barna setter mer pris på. Og som de glatt dropper tyve totimers jalla i året for. Å ja, jeg stalker vilt når jeg ikke blir bedt! Neida, men når jeg ser for en stor greie det med bursdager er for ungene synes jeg det er veldig rart når folk gjør som du og bare dropper det. For sønnen min hadde det vært katastrofe å være den eneste som ikke fikk gå i bursdag, det kan jeg love deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.