hoppsideisi Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Synes den regelen er veldig merkelig!! Er det flere med meg som ikke forstår vitsen med å bare få ha lov til å ha en inne av gangen??Hvis noen her har slike regler vil jeg gjerne få det forklart for jeg skjønner det bare ikke. Hvis det er fordi det blir rotete så er det vel bare å innse at hvis du har barn og de er heldige å ha venner så kan det hende det blir litt rot en gang i blandt....de kan jo rydde etter seg etterpå.... Vi har noen i gata vår som bare kan ha en venn inne om gangen så det hender stadig vekk at hvis de er tre sammen må de være ute eller så kan ikke nummer tre komme inn... Trist å være så sær synes jeg. Det går jo en grense her og men den går ikke på antall personer(hvis det ikke blir ekstremt mange) men mer på om de bråker vanvittig, da kan de heller være ute, eller hvis det er fint vær osv Tror ikke de foreldrene skjønner helt hva de gjør..... Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det er ikke alle som har så stor plass da, men man slipper ikke inn en og lar den andre stå igjen på trappa nei! Det gjør man bare ikke! Her er rommet smekkfullt om det er mer enn 3 unger innpå der... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Dette er nok foreldre som vet å gjøre livet behagelig for seg selv, ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herre i eget hus Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Så lenge vi har et fritt land med stor grad av personlig frihet, hører det med at hver familie bestemmer hvordan de vil ha det i sitt eget hjem. Ser ingen grunn til at vi andre skal blande oss bort i dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Helt enig med deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Så lenge vi har et fritt land med stor grad av personlig frihet, hører det med at hver familie bestemmer hvordan de vil ha det i sitt eget hjem. Ser ingen grunn til at vi andre skal blande oss bort i dette. Det handler om å tenke litt lengre enn seg selv. Der det er hjerterom er det husrom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Så lenge vi har et fritt land med stor grad av personlig frihet, hører det med at hver familie bestemmer hvordan de vil ha det i sitt eget hjem. Ser ingen grunn til at vi andre skal blande oss bort i dette. Vi bor i et fritt land, ja... men vi alle har ansvar for å oppdra en ny generasjon til å bli gode og inkluderende mennesker. Da gjelder det å begynne når barna er små...lære dem å ta ansvar for hverandre og ikke være små egoister som kun tenker på seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Vi bor i et fritt land, ja... men vi alle har ansvar for å oppdra en ny generasjon til å bli gode og inkluderende mennesker. Da gjelder det å begynne når barna er små...lære dem å ta ansvar for hverandre og ikke være små egoister som kun tenker på seg selv. De må jo være anderledes skrudd sammen,- altså hvis jeg skulle ha proklamert en sånn regel for 2-3 venner som sto og ringte på, så ville jeg ikke ha klart å si det en gang - eller gruet meg som en hund til å komme med regelen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Dette er nok foreldre som vet å gjøre livet behagelig for seg selv, ja... ''Dette er nok foreldre som vet å gjøre livet behagelig for seg selv, ja...'' Det kan også være sykdom inne i bildet - jeg tenker at det kan være støyproblematikken som spiller inn på antallet barn inne... Når det er sagt, har jeg aldri hatt noen regler på hvor mange som kan være på besøk samtidig - jeg sender de bare ut når de blir for mye bråk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg kjenner ikke til noen som har slike regler, og tenker at dt kan ha sine grunner, erfaring med at enkelte trekløvre bare krangler, sykdom/sensitivitet for støy etc. Ellers er det ganske sært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det kan jo ligge en årsak bak. Jeg har en kronisk sykdom, og orker ikke mye bråk. Det betyr ikke at vi har en regel om kun én på besøk, men jeg kan godt forstå det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 De må jo være anderledes skrudd sammen,- altså hvis jeg skulle ha proklamert en sånn regel for 2-3 venner som sto og ringte på, så ville jeg ikke ha klart å si det en gang - eller gruet meg som en hund til å komme med regelen... Samme her...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 ''Dette er nok foreldre som vet å gjøre livet behagelig for seg selv, ja...'' Det kan også være sykdom inne i bildet - jeg tenker at det kan være støyproblematikken som spiller inn på antallet barn inne... Når det er sagt, har jeg aldri hatt noen regler på hvor mange som kan være på besøk samtidig - jeg sender de bare ut når de blir for mye bråk:-) ''Det kan også være sykdom inne i bildet - jeg tenker at det kan være støyproblematikken som spiller inn på antallet barn inne...'' Ja,- det kan selvsagt hende, og da er det jo forståelig. Men - i alle fall før i tiden (15 år siden) hørte jeg mange som hadde den regelen, var ganske vanlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg har heller aldri skjønt den regelen der... Her er det ofte både 6,7 og 10 inne. Visst blir det både bråk og rot, men ungene er bare unger en liten periode av livet. Vi har slrv valgt å få unger og dette er noe av det som hører med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Vi bor i et fritt land, ja... men vi alle har ansvar for å oppdra en ny generasjon til å bli gode og inkluderende mennesker. Da gjelder det å begynne når barna er små...lære dem å ta ansvar for hverandre og ikke være små egoister som kun tenker på seg selv. Trykker på "liker" her!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Dette er nok foreldre som vet å gjøre livet behagelig for seg selv, ja... *liker* Burde vært en sånn "liker" knapp på DOL også, ikke bare på face 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det er ikke alle som har så stor plass da, men man slipper ikke inn en og lar den andre stå igjen på trappa nei! Det gjør man bare ikke! Her er rommet smekkfullt om det er mer enn 3 unger innpå der... ) Der det er hjerterom er det husrom.... Vi har IKKE stort hus, men det er ofte veldig mange unger inne likevel. Bråk og rot, men det er slik det skal være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Trykker på "liker" her!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Her er det alltid plass til en til... eller to eller ti! En av guttene i klassen til sønnen min bodde lenge i en knøttliten leilighet.... men der var det også greit å ta inn heile flokken. Mens en annen i klassen har regelen om bare en,,,,, og siden det er så mye hyggeligere å være mange. så drar ikke ungene dit! Og der er det ikke plassmangel! ( mistenker litt "støv på hjernen" og mange unger betyr jo litt rot, da!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 ''Det kan også være sykdom inne i bildet - jeg tenker at det kan være støyproblematikken som spiller inn på antallet barn inne...'' Ja,- det kan selvsagt hende, og da er det jo forståelig. Men - i alle fall før i tiden (15 år siden) hørte jeg mange som hadde den regelen, var ganske vanlig... Jeg vet ikke om jeg klarer å forsvare denne regelen, men det er jo også slik at det er den enkelte families _rett_ til å bestemme om hvor mange unger man ønsker inne i huset på én gang... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.