Gå til innhold

NHD-Voldsomt hjertebank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på 600-800 mg Quitiapin i et halvt år pga bipolar lidelse men måtte slutte pga voldsomt hjertebank etter inntak av medisinen, Trodde jeg skulle dø... Er dette en vanlig bivirkning og er det farlig? Har nå slutta med medisinen og begynt på Lamictal.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vanlig er det ikke, men det hjelper dessverre ikke deg.

Jeg antar at det heller ikke er særlig farlig, men det er svært ubehagelig, og det er meget forståelig at du skiftet medisin.

Skrevet

Tror du ikke det er en viss sjanse for at "jeg trodde jeg skulle dø" i seg selv utløste ny hjertebank hver gang pga angst?

''"jeg trodde jeg skulle dø" i seg selv utløste ny hjertebank hver gang pga angst?''

Trodde du det første gang du tok en tablett?

Skrevet

Nei, men hvis man får hjertebank første gang, så kanskje man får angst for å få det, og pga angst får man jo hjertebank.

Tror mange har denne og andre angstaktige bivirkninger på seroquel. Det er ikke en snill medisin for den som har angst. Selv fikk jeg store panikkanfall når jeg gikk på 800 mg seroquel.

Skrevet

Jeg kan skrive under på at man kan få hjertebank av denne medisinen. Fikk også blodtrykksfall. Jeg greide aldri å venne meg på den, men vi er jo forskjellige. Noen tåler den og noen få kan ikke bruke den pga bivirkninger. Jeg fikk den pga bipolar lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...