Gjest bovinn Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Gikk på 600-800 mg Quitiapin i et halvt år pga bipolar lidelse men måtte slutte pga voldsomt hjertebank etter inntak av medisinen, Trodde jeg skulle dø... Er dette en vanlig bivirkning og er det farlig? Har nå slutta med medisinen og begynt på Lamictal. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Vanlig er det ikke, men det hjelper dessverre ikke deg. Jeg antar at det heller ikke er særlig farlig, men det er svært ubehagelig, og det er meget forståelig at du skiftet medisin. 0 Siter
Gjest sahoda Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Tror du ikke det er en viss sjanse for at "jeg trodde jeg skulle dø" i seg selv utløste ny hjertebank hver gang pga angst? ''"jeg trodde jeg skulle dø" i seg selv utløste ny hjertebank hver gang pga angst?'' Trodde du det første gang du tok en tablett? 0 Siter
serenity777 Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Nei, men hvis man får hjertebank første gang, så kanskje man får angst for å få det, og pga angst får man jo hjertebank. Tror mange har denne og andre angstaktige bivirkninger på seroquel. Det er ikke en snill medisin for den som har angst. Selv fikk jeg store panikkanfall når jeg gikk på 800 mg seroquel. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Jeg kan skrive under på at man kan få hjertebank av denne medisinen. Fikk også blodtrykksfall. Jeg greide aldri å venne meg på den, men vi er jo forskjellige. Noen tåler den og noen få kan ikke bruke den pga bivirkninger. Jeg fikk den pga bipolar lidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.