Gå til innhold

Styrketrenig hjemme!!!


Gjest RetroCat

Anbefalte innlegg

Gjest RetroCat

Hei, hei. Jeg er en gutt på 17, vekt: 70 og snart 180 høy. Ganske vanlig egentlig.

Jeg trener kun hjemme om kveldene. Jeg tar ca: 90 pushups, 200 situps og 20 hangups og av og til Håndvekter på 4 kilo stk.

- Problemet er bare at dette er egentlig det eneste jeg kan gjøre hjemme.

- Så jeg lurer på om det er noen andre ting jeg kan gjøre for å bedre overkroppen,I HJEMMET, orker ikke å gå til de harry helsestudioene.

- Har prøvd pushups på bare hendene og beina opp i lufta, men vet ikke egentlig om dette har noen efekt.

- Trenger tips, og hvor stor efekt har benkpress på brystkassa.

- Hva gjør kassa større.

Takker og bukker for alle svar og tips. Med venlig HILSEN:::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes vel alternativer til benkpress for å trene bryst??

jau...men pushups er ikke et alternativ i lengden. Benkpress er den som bygger best for de fleste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

jau...men pushups er ikke et alternativ i lengden. Benkpress er den som bygger best for de fleste også.

:) jeg mente ikke at pushups bygger masse. men det finnes som sagt alternativer til benk. men samme d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du bør nok tenke på å finne fram til øvelser som benkpress hvor du progresivt kan øke vektbelastningen. Det er et kriterie for at musklene skal vokse.

Ellers vil også den treningen du nå har, utvikle noe masse, men her vil treningseffekten i større grad falle på utholdenhet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Kanskje med magetreninga:

200 situps har ingen effekt! Du må heller gjøre varianter av situps (crunches, beinhev, sidehev etc), og gjerne med vekter. 3 øvelser med 3-4 serier á 12 reps 2-3 ganger i uka er vel omtrent maks for magen.

Og apropos vekter: du bør investere i tyngre manualer (rundt 20 kg). Da står du plutselig veldig fritt til å "pynte" på brystkassa di.. Forutsatt at du også har en (skrå-)benk, da. Pullover og skrå/vanlige flies er gode øvelser!

Du bør også ha et manualsett på rundt 10 kg til skuldertrening (brysttreninga vil fremme den fremre skuldermuskulaturen, så du bør trene øvre/bakre i tillegg). Stående (lett foroverlent) sidehev, skulderpress og foroverlent hev er eksempler.

Pushups med føttene festet i ulike høyder har effekt for brystkassas volum fordi det bygger flere muskelfibre enn når du bare gjør "standard" pushups. Men når du lett tar 90 på rappen er det ikke så mye byggeeffekt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Kanskje med magetreninga:

200 situps har ingen effekt! Du må heller gjøre varianter av situps (crunches, beinhev, sidehev etc), og gjerne med vekter. 3 øvelser med 3-4 serier á 12 reps 2-3 ganger i uka er vel omtrent maks for magen.

Og apropos vekter: du bør investere i tyngre manualer (rundt 20 kg). Da står du plutselig veldig fritt til å "pynte" på brystkassa di.. Forutsatt at du også har en (skrå-)benk, da. Pullover og skrå/vanlige flies er gode øvelser!

Du bør også ha et manualsett på rundt 10 kg til skuldertrening (brysttreninga vil fremme den fremre skuldermuskulaturen, så du bør trene øvre/bakre i tillegg). Stående (lett foroverlent) sidehev, skulderpress og foroverlent hev er eksempler.

Pushups med føttene festet i ulike høyder har effekt for brystkassas volum fordi det bygger flere muskelfibre enn når du bare gjør "standard" pushups. Men når du lett tar 90 på rappen er det ikke så mye byggeeffekt igjen..

OK, fant på noe smart:

Benkpress under senge kanten til senga de. Den veier ca 20 så det må jo være en start. Kan jo legge ting oppå senga når en trenger mere tyngde.

-Og hva er crunchis eller no, og hvordan tar man disse?

-Takk for all respons.

Med venlig hilsen:::::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant på noe smart:

Benkpress under senge kanten til senga de. Den veier ca 20 så det må jo være en start. Kan jo legge ting oppå senga når en trenger mere tyngde.

-Og hva er crunchis eller no, og hvordan tar man disse?

-Takk for all respons.

Med venlig hilsen:::::::

Crunches er en slags situp der man IKKE setter seg opp, men krummer seg sammen så godt man kan (presser korsryggen ned i underlaget). Det er jo egentlig denne bevegelsen magemusklene gjør - under en "tradisjonell" situp blir det gjerne VEL mye hoftebøyere som trenes..

Ikke så dumt å ta benkpress med senga - problemet mtp. volumbygging er imidlertid at du ikke får så lang bevegelsesbane (albuene tar i gulvet). Det er en fordel å få satt brystmuskulaturen skikkelig på strekk! Har du forresten prøvd å ta dype pushups, med bøyler (fås på postordre fra Chr. Mobech) eller f.eks. mellom to stoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...