Gå til innhold

Tung dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles ut som hjertet er en stor tung stein. Gråten presser på bak øynene, men jeg vet ikke om jeg skal slippe den løs... Blir ofte mer nedtrykt om jeg setter i gang å tute. Hadde min første time hos ernæringsfysiolog i dag og spiste middag etterpå. Nå føler jeg meg full og feit, men jeg prøver å la være å tenke på det. Jeg vil prøve å stole på hennes ord om at jeg ikke vil gå opp i vekt om jeg spiser flere måltider for dag. Stole på at jeg har en normal kropp og ikke en som legger på seg av ingenting slik jeg tror. Jeg sitter her nærmest å måper. Vet ikke hva jeg skal gjøre resten av livet. Om det er verdt å leve. Jeg har i mange år hatt jevnlig kontakt med en sykepleier på akuttavdelingen. I dag fortalte hun at hun skulle slutte og begynne i en ny jobb, og det gjør meg ekstra usikker og redd. Hun er en av de få trygge klippene mine. Hun lovte at vi ikke vil miste kontakten... likevel tror jeg ikke hun lenger vil være tilgjengelig så ofte som hun har vært i livet mitt. Jeg har lyst å drikke meg full, men det vil ikke lette hjertet mitt og dagen i morgen vil heller ikke bli bedre. Hva skal jeg tenke? Hva kan jeg gjøre?

Skrevet

Hei:)

Dette høres leit ut. - Mye som har skjedd på en dag. Det vil helt sikker ikke hjelpe å drikke, men hva med å gå en tur? Her jeg bor er det relativt pent høstvær. Lytt til naturlige lyder eller sett på noe bra musikk på ørene og få opp pulsen. Det pleier i alle fall ikke å bli verre av å komme litt ut.

Det hjalp kanskje også å skrive her? Jeg synes jeg får mange gode tilbakemeldinger og råd når jeg skriver her.

Noen ganger hjelper det også å skrive for seg selv. Ramse opp feks hva er bra i livet mitt? Hva er dårlig? Hva kan jeg endre/hva kan jeg ikke endre og eventuelt lage en plan.

Håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

''Hva skal jeg tenke? Hva kan jeg gjøre?''

Legg deg ned og ta på headsett og full musikk, bare ligg der og stirr i taket. Kanskje tankene roer seg litt da.

Skrevet

''Hva skal jeg tenke? Hva kan jeg gjøre?''

Legg deg ned og ta på headsett og full musikk, bare ligg der og stirr i taket. Kanskje tankene roer seg litt da.

Har vært en tur i stallen, rydde en del i huset og lagt sammen klær. Jeg er fremdeles edru og håper jeg sovner i nogenlunde tid i kveld. Skulle ønske jeg ikke var så alene, samtidig isolerer jeg meg. Takk for svar begge to.

Skrevet

Har vært en tur i stallen, rydde en del i huset og lagt sammen klær. Jeg er fremdeles edru og håper jeg sovner i nogenlunde tid i kveld. Skulle ønske jeg ikke var så alene, samtidig isolerer jeg meg. Takk for svar begge to.

Bra du er edru, håper du får en grei natt :)

Skrevet

Du har all min medfølelse. Har selv hatt en jævlig drittdag pga psykologen og har også lyst til å drikke.

Jeg skjønner skuffelsen din over at sykepleieren slutter, men du kan sørge for at dere ikke mister kontakten, bare ta initiativet til det :)

Hva gikk galt med psykologen da? Av og til skulle ønske jeg kunne ha to i promille hele tiden. Men det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Blir verre etterpå. Sukk

Skrevet

Han såret meg, for å gjøre en lang historie kort. Og fikk meg til å føle meg som et misfoster.

Ikke bra. Men husk at psykologer kan si dumme ting. Ting kan bli sagt på helt feil måter. De er ikke guder, bare vanlige mennesker. Håper du greier å ta det opp medhenne neste time. Etter hva jeg har lest av det du har skrevet siste ukene. Har du alle grunner til å være stolt.

Skrevet

Hva gikk galt med psykologen da? Av og til skulle ønske jeg kunne ha to i promille hele tiden. Men det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Blir verre etterpå. Sukk

''? Av og til skulle ønske jeg kunne ha to i promille hele tiden. Men det er som å pisse i buksa for å holde varmen. Blir verre etterpå. Sukk''

Bra at du klarer å se litt fremover og innser at du skaper enda mer problemer for deg selv ved å drikke. Håper du får en rolig natt.

Skrevet

Du er slettes ikke alene. Føler virkelig med deg. Min dag har også vært svært tøff. Når jeg går ut så blir jeg klar over hvor mye som mangler i livet mitt, sånn som jobb, venner osv. Men jeg burde vel være glad for jeg har noen rundt meg som bryr seg om meg. Lett å tro at alle andre har så mye bedre liv og synes synd på seg selv.

Er helt sikker på at du får gode dager igjen, og da er det verdt å holde ut. Selv om smerten er veldig sterk nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...