Gå til innhold

Pratsom kollega

Gjest Er det derfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det derfor?
Skrevet

Jeg har slitt litt med at en kollega prater for mye, forstyrrer og avbryter meg/tar over når jeg snakker med andre.

I dag fortalte hun meg at hun er Bipolar og har vært det i mange år. Jeg har ikke merket noenting på henne av opp og nedturer, noe hun sier skyldes medisinene, men kan det være forklaringen på at hun prater mye og avbryter?

Skrevet

Jepp, dette er helt typisk for folk som har bipolar. Et bedre forklarende ord var det det het før, manisk deprisiv. En person svinger mellom å være "langt oppe" og "langt nede".

Skrevet

Det _kan_ være et symptom på at hun begynner bli dårligere, men det kan like gjerne være slik hun er som person.

Skrevet

Jepp, dette er helt typisk for folk som har bipolar. Et bedre forklarende ord var det det het før, manisk deprisiv. En person svinger mellom å være "langt oppe" og "langt nede".

Og det folk glemmer er at bipolare faktisk er helt som andre mennesker imellom sykdomsperiodene. Dette med å avbryte når noen snakker er nok enten et tegn på en sykdomsperiode i anmarsj, eller så er dette personligheten til vedkommende. Jeg kjenner veldig mange mennesker som gjør sånn uten å ha en bipolar lidelse :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det _kan_ være forklaringen. Særlig hvis dette skjer i perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...